Xarxes socials

¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita

Amb 7.000 euros mensuals només de YouTube, Pablo Cabezali revela els pagaments dels restaurants per aconseguir ressenyes

Pablo Cabezali, Cenando con Pablo, influencer gastronómico

Pablo Cabezali, Cenando con Pablo, influencer gastronómico / Tiktok

2
Es llegeix en minuts
Sarai Bausán García

La rendibilitat de la figura dels creadors de contingut gastronòmics han fet que cada vegada siguin més els ciutadans de tota la geografia internacional que es dediquen a provar establiments i mostrar les seves ressenyes a través de les xarxes socials. Fins ara, una de les principals incògnites és quant podien guanyar cada vegada que un restaurant els demana que vagin al seu local i tastin el seu menjar, però l’‘influencer’ Pablo Cabezali, més conegut com a ‘Cenando con Pablo’, ha aclarit aquest dubte.

Tot ha passat quan el youtuber gastronòmic que compta amb una àmplia vinculació amb Sevilla, província a la qual ha acudit en incomptables ocasions per tastar la seva gastronomia i els seus locals més destacats, ha visitat el canal de YouTube ‘El hombre descalzo’, on ha sigut qüestionat pel seu caixet per acudir a un restaurant a tastar la seva carta.

El que cobra per les seves visites a restaurants

A això, l’influencer ha respost amb claredat: «El meu caixet ara mateix per anar a un restaurant ronda els 3.000 euros». D’aquesta manera, el creador de contingut ha explicat que perquè acudeixi a un dels locals que el contacten per tastar el seu menjar, sol demanar uns 3.000 euros de pagament.

No obstant, no en tots els casos l’import és el mateix, sinó que Cabezali ha assegurat que depèn de la capacitat econòmica i influència de cada establiment: «Depèn molt de la magnitud del restaurant».

Per això, ha recalcat: «No és igual una gran marca amb molts locals, que un petit hoteler». A més, el creador de contingut ha afirmat que també depèn del retorn que cregui que tindrà la persona que contacta amb ell: «He de veure què pot percebre a la meva costa».

L’‘influencer’ ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet

«Jo sé que en una hamburgueseria, per exemple, li puc enviar molta gent però si, potser, és un vegà, està més fotut», ha assenyalat el youtuber. Per això, té en compte aquest tipus de detalls abans d’acceptar una proposta, així com la valoració que tingui el mateix establiment, ja que «si té menys d’un 4 no hi vaig».

El creixement que ha registrat a les xarxes socials ha fet que cada dia rebi un gran nombre de propostes per acudir a un local a tastar-lo, cosa que ha fet que pugui escollir els que acudeix i els que no.

Notícies relacionades

Una llibertat que també és possible gràcies a la capacitat econòmica que ha aconseguit a les xarxes socials, com a YouTube, on ha assegurat que rep una mitjana de 7.000 euros al mes.

Una situació que no ha passat desapercebuda a les xarxes socials, que s’han omplert de comentaris dels que afirmen que aquestes xifres són desproporcionades: «La culpa no la té ell, la tenim nosaltres». «Mare meva, en el que acabarem», assenyala un usuari. I afegeix un altre: «La culpa és de qui els paga».