Entrevista

Mar Saura: «Els cànons de bellesa han evolucionat amb les xarxes»

L’actriu i model acaba de presentar als cines de Mèxic el seu nou film com a protagonista, ‘Un retrato de familia’, a les ordres del director i guionista d’èxit mexicà Adrián Zurita

Mar Saura: «Els cànons de bellesa han evolucionat amb les xarxes»
5
Es llegeix en minuts

Més allunyada de la seva faceta de model, Mar Saura, presentadora i actriu, afegeix ara en la seva carrera el paper de directora de cine i empresària de cosmètica.

¿Continua connectada a Eivissa? És la meva segona casa; hi vinc des de fa 13 anys i tenim casa aquí. M’apassiona ser-hi a l’estiu i passar temps a l’illa. ¿Què fa actualment? He estrenat recentment una pel·lícula del director Adrián Zurita a Mèxic que es diu ‘Un retrato de familia’. És el seu primer film i ‘opera prima’ com a director, però és el guionista de ‘Nosotros los nobles’, que és la pel·lícula més taquillera de Mèxic. Estic contenta d’haver participat en aquest projecte i amb el resultat, perquè s’ha estrenat als cines; no ha anat directament a les plataformes de televisió. Em feia il·lusió veure-la en pantalla gran menjant crispetes i sembla que està funcionant molt bé. ¿Viu a Mèxic ara? A Madrid, però he passat un temps a Mèxic per a aquest rodatge. ¿Què la va decidir a emprendre una aventura com a empresària de salut i bellesa? La meva marca de cosmètica és al mercat des de fa dos anys; és una empresa jove, però fa cinc anys que estic amb aquest projecte. Vaig començar molt jove a treballar en la moda, la televisió i el cine i em va preocupar, em va interessar i em va ocupar molt tot el que estava relacionat amb la cosmètica i la salut de la pell. No vaig trobar un ritual, una línia o una rutina d’un producte que jo requeria o necessitava per a la meva pell. Em vaig sentir identificada amb una cosmètica vegana, ‘ecofriendly’, respectuosa amb el medi ambient i preocupada pel moment que vivim, amb els avenços més innovadors i avantguardistes que la ciència t’ofereix. Vaig estar tres anys amb els professionals adequats que m’ajudessin a trobar els resultats que buscava. Vam sortir al mercat en plena pandèmia. Va ser una bogeria, però vam decidir treure la marca a la llum amb sis productes i vam complir un somni; ara hem presentat dotze productes i esperem acabar l’any amb quinze. ¿Està dedicada ara només a la seva faceta empresarial? La línia cosmètica m’ocupa molt temps; malgrat que hi ha un gran equip al darrere, és un projecte personal que requereix molta dedicació. Ara bé, continuo treballant en la meva carrera. ¿Han canviat els cànons de bellesa? Tot ha evolucionat amb les xarxes socials i es veu diferent. És una manera diferent de comunicar-te, ara hi ha xarxes socials, TikTok, Instagram i Twitter, en què tens una manera més directa i veloç de comunicar en tots els sentits. Els cànons de bellesa van evolucionant; no es poden quedar estancats. La mesures i els estàndards han canviat. Però el que és real, el que val, és que cadascun dels éssers humans, que som únics i especials, se senti a gust amb si mateix independent de les mesures. Si tu et sents bé els altres et veuran bé igualment. Mai m’han valgut els patrons. No tinc tatuatges ni res. ¿Es cuiden més les dones ara que abans de manera general? L’ésser humà es preocupa més ara; en els últims anys donem més importància a cuidar-nos i no només per fora. Un altre dels nostres principis com a marca és la preocupació de cuidar-te també per dins, per mirar-te i sentir-te bé. ¿Quin paper hi té el menjar? Cada vegada ens preocupem més de menjar millor, fer esport i intentar dormir bé, dedicar-nos cinc minuts al matí per animar-nos i una estoneta al vespre per prendre un vi, encendre un encens, posar música, desmaquillar-nos, cuidar-nos la pell o el que ens vingui de gust, per estimar-nos. És imprescindible preocupar-nos i ocupar-nos més de nosaltres mateixos. M’agrada que hi hagi una evolució palpable en la idea d’estimar-te més. ¿Què és la bellesa per a vostè? Sentir-se a gust amb un mateix. És disfrutar del teu dia amb un bon sol, o bones estrelles. Agrair que tens una nova oportunitat de viure un nou dia, si de veritat estàs connectada amb aquesta idea i una energia positiva, tot el que t’envolta comença a ser bonic. ¿Ha complert ja les seves metes professionals com a model, presentadora, actriu i ara empresària o li queden somnis per complir? Em queden moltíssims somnis per fer realitat en totes les facetes. Faig dos ‘lights’ cada setmana i entrevisto actors, cantants i esportistes i quan parlem d’això dic sempre: ‘Tinc somnis per complir, però no te’ls dic, perquè, si no, no es compleixen’. És l’acudit de la vida; es tracta d’evolucionar, ampliar i intentar cada dia fer-ho millor i veure que cal aprendre constantment. Hi ha molts somnis pendents encara i estic segura que es compliran. ¿Amb quin programa o moment es queda de la seva carrera? Amb tot, perquè em diverteixo molt; soc molt inquieta i no puc tenir només una cosa. M’agrada picar de tot i dedicar-me a tot el que faig, fins i tot la part empresarial, perquè una cosa no limita l’altra. Podem fer moltes coses, i si realment ho vols, al final surt. En els últims anys m’he posat darrere de la càmera per dirigir campanyes publicitàries, entre altres coses. N’he protagonitzat algunes, en d’altres he sigut directora o productora, i estic satisfeta amb aquesta faceta nova. Cal llançar-se. ¿Tot pot ser vegà i sostenible avui dia? No val tot. Hi ha normes per complir; em vaig preocupar de fer-ho amb la meva marca des del principi i vam estudiar què i com fer-ho bé. No som una marca 100% de producte natural perquè necessitem elements innovadors i fórmules recents que la ciència ofereix per obtenir els resultats que volem i advoquem per una cosa així. La tecnologia té un paper important en el resultat final.