Urdangarin: «La presó és molt dura, m’enfronto al que m’espera sol»
El condemnat per corrupció assegura a la cadena COPE que va patir «un linxament mediàtic important» durant el seu judici pel cas Nóos
Iñaki Urdangarin va trencar aquest dilluns a la nit el seu silenci a ‘El partidazo’ de la cadena COPE per parlar sobre com se sent després de sortir de presó, en llibertat condicional, després de la seva condemna per corrupció pel cas Nóos. «La presó és dura, molt dura, per les condicions i circumstàncies en què hi vaig entrar», va confessar en un discurs en què va reiterar que no volia mirar cap al passat. «Ara m’enfronto al que m’espera lliure i sol. Prefereixo que la presó hagi quedat enrere, és una etapa de la meva vida que l’he tancat amb un comportament molt bo, prefereixo mirar cap endavant. La meva vida és normal, no tinc problemes psicològics en aquest sentit», va remarcar.
El cunyat del Rei va lamentar el tracte que li van dispensar els mitjans de comunicació durant el seu judici. «Vaig patir un linxament mediàtic important i recuperar l’equilibri del que es va dir és molt difícil», va confessar.
L’exduc de Palma va deixar clar que fa «una vida normal a Vitòria». «No m’amago. No soc una persona d’exposar-me gaire i tinc les meves rutines», va afirmar, abans d’insinuar que vol tornar al món de l’esport. «He pagat les coses que m’han passat amb un preu important. He complert una pena que considero que ha sigut més que suficient i vull una oportunitat per tornar a començar i reinventar-me», va recordar. «Vull aportar valor en el que pugui treballar i tornar a enfocar la meva vida. Posaré tota la meva energia en això. Continuo formant-me per tenir un nou rumb professional, tornar a l’esport o la gestió d’empreses i el ‘coaching’. Vull una oportunitat en què pugui aportar rendiment», va afegir l’històric jugador del FC Barcelona i de la selecció espanyola d’handbol en una entrevista en què el presentador li va arribar a comentar que no el veia «còmode» durant les respostes.
Notícies relacionadesUrdangarin està fent pràctiques al FC Barcelona. «Treure’m el títol nacional d’entrenador d’handbol era un tema nostàlgic. Vaig començar quan estava privat de llibertat i em faltaven les pràctiques. Vaig parlar amb el club a través d’Enric Masip i, com sempre, el president Laporta ha tingut una excel·lent relació amb mi i amb qualsevol llegenda del club o jugador que necessiti res. Sempre ha sigut una persona molt generosa. Li estic agraït», va assenyalar.
De fet, va estar present en la celebració pel 50è aniversari de la secció, en què juga el seu fill Pablo. «Acostar-te al Palau, tornar a trepitjar aquell parquet, feia molt temps que no ho feia, vaig sentir emocions molt llunyanes, tornen a aparèixer, et trobes amb un fill que està en la mateixa situació que tu en aquella època. Estic molt orgullós del que està fent Pablo. N’estic orgullós independentment d’on arribi», va destacar.
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Rosario Ibáñez, professora: "A l’escola del metro no hi havia educació diferent per a nois i noies"
- Fiscalitat El Govern aprovarà reduir l’IRPF a les rendes inferiors a 33.000 euros després d’un pacte amb ERC
- Fiscalia demana 20 anys de presó per a l’infermer dels jesuïtes de Casp
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Serveis públics L'empresa FCC reclama 1,5 milions a l'Ajuntament de Tarragona pel servei de neteja de l'any 2023
- Via lliure per a ‘El odio’ Un jutjat de Barcelona denega la suspensió provisional de la publicació del llibre sobre José Bretón
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Investigació oberta Actes vandàlics a una vintena de tombes del Cementiri Vell de Girona
- Funcionaris El Govern central pacta amb els sindicats treure més places a oposició per facilitar la jubilació parcial dels empleats públics