Ven a més de 100 països

Mayoral, 80 anys vestint els nens

  • La fàbrica de mitges i mitjons que va néixer a Màlaga el 1941 és avui líder en moda infantil a Espanya i el tercer grup a nivell europeu

  • Produeix 30 milions de peces a l’any per a un públic d’entre 0 i 16 anys

Mayoral, 80 anys vestint els nens
2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La fàbrica de mitges i mitjons que va fundar Francisco Domínguez Toledo el 1941 a Yunquera (Màlaga) és avui la firma de moda infantil líder a Espanya i el tercer grup a Europa. Mayoral, nom que va adoptar l’empresa als anys 70, bufa 80 espelmes aquest 2021 convertida en un referent internacional que ven a «més de 100 països a través d’una xarxa de 20 companyies comercials a l’exterior, 250 agents comercials, 245 botigues Mayoral i més de 10.000 clients repartits per tot el món», detallen des de la companyia que avui dirigeix Rafael Domínguez de Gor. Els països amb major presència, a més d’Espanya, són Itàlia, Portugal, Grècia i Rússia, si bé els nens de 0 a 16 anys també vesteixen amb els models de la marca a Dinamarca, Alemanya, Finlàndia, Irlanda, els Països Baixos, Àustria, Polònia, el Regne Unit i fins i tot als Estats Units i Mèxic, entre d’altres.

Per celebrar aquest aniversari l’empresa ha recuperat l’eslògan d’un dels seus anuncis que van quedar gravats en l’imaginari col·lectiu: «Mayoral, fa amics», en el qual es veia com uns jugaven en una pista de bàsquet.

Ara també han estrenat un nou vídeo commemoratiu, un segell especial, i han llançat una promoció de 80 bons de 80 euros a través de la web de Mayoral.

Cuidar-se del planeta

La firma s’ha proposat un objectiu verd: cuidar-se del planeta. Ha creat #ecofriends, «un projecte de sostenibilitat basat en el seu ferm compromís amb el medi ambient a través d’accions i iniciatives cap a un futur més sostenible». Per això, treballa perquè el 50% de les seves col·leccions continguin teixits d’origen sostenible el 2025. «L’objectiu és impulsar un canvi positiu, reduir l’impacte en el planeta i contribuir que els nens heretin un món millor», expliquen. Aquest any té previst incloure fibres cel·lulòsiques certificades ecològicament responsables (viscosa i lyocell), cotó orgànic, cotó de producció sostenible i fibres reciclades (entre les quals es pot destacar Repreve, una fibra de polièster amb nom propi fabricada amb ampolles de plàstic reciclades).

A més, la companyia aposta per la reducció gradual de plàstic en l’etiquetatge i la paqueteria i per l’ús de bosses de paper 100% reciclat.

Tots els productes, més de 30 milions de peces a l’any, es dissenyen a la seu central de Màlaga, on un equip de més de 100 dissenyadors treballa cada temporada en nous models de tèxtil, calçat i complements a través de col·leccions estructurades que configuren ‘looks’ complets i famílies de peces per estils.

Noves línies i productes

Notícies relacionades

Les línies de producte han anat evolucionant a través dels anys amb la incorporació del calçat (del número 19 al 38), noves marques com Mayoral Newborn i l’acabada d’estrenar Abel & Lula, la marca prèmium del grup Mayoral. Cada any venen dues col·leccions alegres, còmodes i funcionals enfocades en la moda comercial, que segueix tendències i és versàtil.

A l’hora de realitzar els dissenys, la seguretat infantil és una garantia absolutament prioritària, per la qual cosa la marca disposa d’un departament específic que vetlla pel seu compliment.