DIRIGIT PER R. J. CUTLER
El documental de Billie Eilish ja té data d'estrena
La cinta es titularà 'Billie Eilish: the world's a little blurry' i arribarà a les televisions el febrer del 2021 de la mà d'Apple TV+
18 February 2020, England, London: American singer Billie Eilish holds the Brit Award for Best International Female during the Brit Awards 2020 at the O2 Arena. Photo: Ian West/PA Wire/dpa /
Billie Eilish porta gairebé un any parlant del seu propi documental, i per fi la cinta sobre la vida i carrera de la cantant de Los Angeles de 18 anys que ha fet història al convertir-se en l’artista més jove que guanya les quatre categories principals dels prestigiosos premis Grammy té data d’estrena. ‘Billie Eilish: the world’s a little blurry’ arribarà a les televisions el febrer del 2021 de la mà d’Apple TV+, que n’ha adquirit els drets.
La cinta la dirigeix R. J. Cutler, documentalista que ha seguit diverses campanyes de senadors, congressistes i aspirants a la Casa Blanca, com a ‘The War Room’, sobre la campanya electoral de Bill Clinton el 1992, que va obtenir una nominació de l’Acadèmia de Hollywood. A la producció hi ha darrere la mateixa companyia discogràfica d’Eilish, Interscope Records.
La mateixa artista ha anunciat al seu canal de Youtube i a les seves xarxes socials la data de l’estrena:
The documentary film about Billie Eilish, titled “Billie Eilish: The World’s A Little Blurry” and directed by RJ Cutler, will be released in theaters and on Apple TV+ in February 2021. pic.twitter.com/eSMzYE7Jhz
— billie eilish (@billieeilish) 28 de septiembre de 2020
Tot i que la tecnològica no ha precisat quant ha pagat per la pel·lícula, la premsa especialitzada va especular el desembre amb les negociacions per a la seva emissió, que podrien haver rondat els 20 milions de dòlars (17 milions d’euros).
Meteòric estrellat
El documental narra la vida de la cantant i compositora en el seu ascens a l’estrellat després del llançament del seu àlbum debut el març del 2019, ‘When We All Fall Asleep, Where Do We Go?’.
Cutler va tenir accés als moments privats d’Eilish amb la seva família i darrere dels escenaris durant el període en què la jove va enlluernar amb les seves primeres composicions a internet fins a arribar a ser una de les artistes més importants del moment.
La pel·lícula d’Eilish no serà el primer documental que s’estrena sobre un artista contemporani, per exemple Netflix va llançar a principis d’aquest any ‘Miss Americana’ sobre Taylor Siwft i el 2017 va fer el mateix amb ‘Five Foot Two’, el retrat audiovisual de Lady Gaga.
El que crida l’atenció d’aquest cas és l’edat d’Eilish, qui encara tenia 17 anys quan va arrasar als Grammy del 2020: es va emportar a casa premis a disc de l’any, millor artista nou, cançó de l’any, àlbum de l’any, i millor àlbum vocal pop.
Molt recordada també va ser la seva commovedora interpretació del tema dels Beatles ‘Yesterday’ en la 92a edició dels premis Oscar, on va compartir escenari amb el seu germà i també compositor, Finneas.
Notícies relacionadesNo obstant, l’autora de ‘Bad Boy’ ha pastat un imperi artístic amb el qual acaba de firmar la banda sonora de la pròxima pel·lícula de James Bond, ‘Sense temps per morir’, i a més participarà en la variada imatge gràfica dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028 amb el seu propi logotip.
Nova gira ¿l’any que ve?
La pandèmia ha suposat també per a Eilish una aturada en la seva carrera, que va haver de cancel·lar una multitud d’esdeveniments que tenia fixats per a tot aquest any. De fet, Billie va confessar que havia començat a crear el seu nou disc, amb el seu germà Finneas, a finals del 2019. Però la crisi del coronavirus no ha permès que la gravació es portés a terme, així que tot apunta que el 2021 serà l’any escollit per la californiana per a la seva esperada tornada.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
- A Mallorca El cas de l’Oriol, un adolescent que pateix una malaltia rara que podria revertir-se a partir del 2026
- Gastronomia assequible Barcelona bona i barata: Bar Restaurant Veracruz, escudella cada dia i cuina catalana tradicional a l’Eixample
