24 set 2020

Anar al contingut

ESTRELLA DE YOUTUBE

Álvaro Wasabi, un 'youtuber' confinat a 'Star Wars'

El realitzador ha fet virals els seus vídeos en què passa la quarantena amb Harry Potter i altres personatges de pel·lícula

Carmen Jané

Ara que el confinament comença a ser un record, Álvaro Wasabi podrà presumir d’haver passat la quarantena a Star Wars, Harry Potter i la casa d’‘El resplandor’. I no en un sentit figurat. Els seus vídeos a Youtube l’han mostrat dins les pel·lícules dialogant amb els seus protagonistes sobre la Covid-19, la reclusió i la desescalada, gràcies als efectes especials i a un maneig virtuós de l’edició de vídeo. A hores d’ara segur que t’ha arribat ‘El rebrote contraataca’, en què Luke Skywalker i els seus passen la Covid-19.

Darrere l’èxit viral hi ha gairebé 20 milions de visualitzacions i més de 240.000 subscriptors en sis anys de vídeos a Youtube amb esquetxos, tutorials i els seus «dins pel·lícules», un ‘gènere’ que demostra que si és fàcil pujar un vídeo a les xarxes socials, la realització audiovisual no la fa qualsevol. 

Álvaro Moro (el seu nom real) va començar fent vídeos de nen, amb la videocàmera del seu pare. «Soc com la gent de 15 anys d’ara, però jo em vaig avançar una mica al meu temps perquè vaig començar a fer vídeos de Youtube sense que existís Youtube, i preferia editar a l’ordinador que estudiar matemàtiques», explica per videoconferència des de Madrid. Com a professional, ha treballat com a realitzador de televisió (seves són les Campanades online de TVE del 2017) i en pel·lícules com ‘Torrente 5’ (on, a banda de Santiago Segura, sortia Alec Baldwin). 

Ara viu «gràcies a Youtube, que no exactament viure de Youtube» com a realitzador, fent contingut per a les xarxes socials d’empreses, agències i altres ‘youtubers’, com l’últim videoclip de Marina Yers o el primer de Yellow Mellow, a més de col·laboracions puntuals amb ElRubius, Vegetta777 o Willyrex. «He tocat tots els pals però on estic més a gust és fent contingut per a Youtube. Vaig començar tenint més visibilitat i pensava que igual així acabava a la tele, però ara mateix no és la meva prioritat». 

Com a altres autònoms, la quarantena li va paralitzar tots els encàrrecs però va estar a temps de ficar-se en un gènere que afirma que li funciona: utilitzar pel·lícules conegudes per parlar de l’actualitat. I no per fer un nyap, sinó que són vídeos molt cuidats que integren l’àudio original. «‘El rebrote contraataca’, de 4,45 minuts em va portar dues setmanes», confessa. 

Efectes especials

Un dels seus vídeos de més èxit és, precisament, ‘Por qué son tan malos los efectos especiales’, una referència per a qui vulgui saber com es treballa en el sector. «No soc cap expert, però m’agrada el cine de crispetes». Però ha tocat altres pals, com les vicissituds dels mil·lennistes (‘Los mileuristas’) o els autònoms. El seu últim vídeo, no obstant, és una conversa amb la seva germana, que treballa a la NASA.

I tot i que, de moment, Álvaro Wasabi està centrat en Youtube, no descuida altres xarxes, com Instagram i Twitter. «Youtube va democratitzar que tothom pugui ser famós, Instagram que tothom pugui ser maco i TikTok ha democratitzat que tothom pugui ser creatiu amb els reptes». 

Fer el que t’agrada moltes vegades té un preu, assenyala, tot i que afirma que li agrada tenir la seva pròpia audiència. «La gent t’agraeix que et molestis a fer-ho bé, tot i que sé que un vídeo sobre com fer-te el nus de la corbata tindrà més visites. Jo vaig a llarg termini, crec que cal ser fidel al que vols fer», assenyala.