NOU VIDEOCLIP

Taylor Swift es transforma en home per denunciar el masclisme

La cançó 'Man' és un himne feminista ple de dards enverinats

zentauroepp52535919 gente video de taylor swift200228171209

zentauroepp52535919 gente video de taylor swift200228171209

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

«Estic tan farta de córrer tan ràpid com puc, preguntant-me si hi arribaria més ràpid si fos un home, i estic tan farta que ells vinguin a mi una altra vegada, perquè, si jo fos un home, llavors seria l’home, seria l’home». És la tornada de ‘Man’ (‘home’), l’últim videoclip Taylor Swift, en què l’artista, de 30 anys, es transvesteix d’home per denunciar conductes masclistes. El vídeo ja supera el milió de visualitzacions. 

Una imatge del videoclip de ‘Man’, amb una Taylor Swift barbuda.

L’estrella nord-americana, artista de la dècada en els American Music Awards, vol assegurar-se el tret quan es tracta de gravar els seus videoclips, en què tira la casa per la finestra, sense descuidar, és clar, les lletres, que són com els seus diaris personals. ‘Man’ és un himne feminista en què la cantant, que el dirigeix i protagonitza, fa una sàtira molt encertada sobre la masculinitat tòxica present en la societat i ho fa recorrent a tòpics.

En les imatges, en aquesta ocasió Swift es fica en la pell d’un alt executiu, una mena de llop de Wall Street, que compleix un per un tots els clixés que s’associen als homes d’èxit: ostentació, ràbia, mal perdre, prepotència.... un mascle alfa en tota regla. Un tipus que obre les cames, fuma un puro i llegeix el diari mentre viatja en metro i munta una festa en un iot envoltat de noies en biquini. Darrere d’aquest home amb barba retallada i vestits a mida hi ha l’artista després del seu pas per vestuari, maquillatge i perruqueria.

‘The Man’ pertany al seu últim àlbum, ‘Lover’ (2019, que ha tornat a Swift a les mels de l’èxit comercial i de crítica, i arriba després de l’estrena a Netflix del documental ‘Miss Americana’, que també servia per donar llum sobre el que suposa estar exposada sempre a l’escrutini públic. 

La gràcia del vídeo també està en descobrir els missatges ocults i els cameos sorpresa que apareixen mentre Swift canta «Jo seria com Leo [DiCaprio] a Sant Tropetz». Per exemple, al vagó de metro apareix un cartell que fa referència a Scott Borchetta, el propietari de l’antic segell musical de Swift, que s’ha quedat amb tot el seu catàleg després que la cantant decidís abandonar-lo, el que ha obligat Taylor a tornar a gravar tots els seus discos per poder continuar interpretant els seus antics èxits quan surt de gira i canta en directe.

Notícies relacionades

En un altre moment del vídeo, l’home/Swift pixa a la paret. A més dels grafitis amb tots els títols dels seus antics discos, a la paret hi ha penjat un senyal de prohibit patinets, en anglès ‘Scooters’. Una altra referència a Scooter Braun, el soci de Borchetta.

La ironia se serveix al final, quan la Taylor home es troba amb la Taylor directora i aquesta li demana que repeteixi una altra presa, però que aquesta vegada es comporti de manera més sexi.