COL·LECCIONS MÉS REDUÏDES

Moda que se serveix en càpsules

La passarel·la clàssica deixa pas a les 'perfomances' i tanca amb glamur

undefined52160902 gente 080 modelos200206202412

undefined52160902 gente 080 modelos200206202412

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

Toc festiu i amb molt rotllo ahir a la nit a la 080 de la mà de Juan Avellaneda i els seus vestits impecables per a home i dona, però abans la jornada va viure altres experiències que, no ens enganyem, tenen molt a veure amb Instagram: presentacions més reduïdes que una col·lecció completa i que es llancen en qualsevol moment.

Va obrir la jornada la ‘performance’  Juanjo Villalba Bermúdez, en la qual van participar 12 models, homes i dones, que després de recórrer l’alfombra es van quedar al mig de la sala perquè la gent s’aixequés i els pogués fotografiar. Atenció al discurs d’aquest home de 38 anys. «Aquestes peces no es vendran, el que es ven soc jo. De fet, són teixits antics i no està previst fer producció. Ho he fet pel meu currículum, a veure si em fitxa algú». Tal qual.

De gosadia també va sobrada Inés Arroyo, fundadora i directora creativa de laagam. Ella va ser més generosa. 38 ‘looks’ sense relació els uns amb els altres i presentats per models i gent real, joves i grans, que van acabar al centre de la sala també posant per als molts ‘followers’ convocats que, mòbil en mà, difonien les imatges. Un missatge sí que llançava, «el que cada dona es vesteixi com li vingui de gust per menjar-se el món», assegura aquesta catalana de vint anys. Ella, per cert, sí que ven la roba.

«Peces úniques» 

Des de Lleó van arribar Las Antonias, dues germanes que reivindiquen el treball del taller artesanal. El seu estil és teixir i teixir, preferentment llana. «És una llàstima que la gent jove doni l’esquena a aquest ofici, així que nosaltres el volem ennoblir». Va obrir la desfilada –això sí que ho va ser– un ballarí que va talonejar amb un peça de punt en rosa –la càpsula es diu Rosa Rosae– i després van seguir una sèrie de sortides d’home i dona amb vestits teixits. «Són peces úniques, nosaltres treballem a petició i no n’hi ha dos d’iguals», asseguraven.

Notícies relacionades

Des de París, on viu i dissenya, va arribar finalment el barceloní Archy amb la seva marca Alled Martínez i un pica-pica, 10 ‘looks’ del que la setmana passada va presentar a París. «Les desfilades amb munts de sortides ja no tenen sentit. Estan desfasades», assegurava aquest jove que ha vestit el cantant Harry Styles. «La referència són els finals dels 70 i principis dels 80, roba de luxe amb siluetes molt netes. La van presentar una desena de models i el públic gairebé els podia tocar. 

 

Temes:

Moda