ENTREVISTA A 'IL CORRIERE DE LA SERA'

Dolce i Gabbana: «El futur de la nostra empresa estarà en mans familiars»

Els dissenyadors afirmen que ja deleguen algunes funcions als seus possibles hereus

undefined22779456 files  picture taken on june 23  2007 shows italian fashion 191008195548

undefined22779456 files picture taken on june 23 2007 shows italian fashion 191008195548 / FILIPPO MONTEFORTE

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

«Som una mica com la Coca-Cola, no podem separar els dos noms, el nostre treball perdria el seu significat a l’estar separats», declara Domenico Dolce. Per això seran els descendents de tots dos els que agafin el relleu. «Les generacions passen i la família queda», assegura en una entrevista per a l Corriere della Sera, assegurant que la seva companyia passa pels seus propis familiars. 

La parella de dissenyadors afirma que no tenen previst jubilar-se ni vendre l’empresa a un altre grup, com assenyalen que els han ofert en diverses ocasions. No obstant, sí que són conscients que de cara al futur és una marca que dona menjar a un munt de famílies: tenen 200 empreses treballant per al grup, ingressen gairebé 1.350 milions d’euros a l’any i tenen 300 botigues, 220 de pròpies i 80 franquiciades.

«Donem feina directament a unes 5.500 persones, que es converteixen en aproximadament 25.000 amb les indústries relacionades», explica Dolce, de 61 anys. «Mai vam imaginar construir tot això, només volíem fer bona roba, fer-ho bé, amb amor. Hem fet nosaltres mateixos tot el que ens envolta, des de les tasses, les pintures fins als mobles i la roba», subratlla.

«Codis a la família»

Notícies relacionades

Per això els modistes opinen que el seu futur estarà en mans familiars. Quan ells ja no hi siguin, volen deixar «codis a la família que ells puguin reinterpretar». Una cosa que es diferencia de la versió que van donar sobre això fa un any, quan van dir que la seva firma acabaria amb la seva mort. «Després de nosaltres, dependrà d’ells per explicar noves històries als clients, narrar-ho amb la seva personalitat però amb els nostres codis. Amb disciplina i rigor», apunta Dolce, que afegeix que ell té «dos hereus en el grup», els seus dos nebots, els fills de la seva germana Dorotea: Christian, l’actual responsable de l’apartat dels accessoris, i Giuseppina, que està centrada en la línia d’alta moda.

«Tot el que hem fet ho hem finançat nosaltres mateixos i estem molt contents», detalla Stefano Gabbana, de 56 anys. Així com se sent orgullós que totes les seves peces estiguin fetes a Itàlia, on tenen quatre centres de producció. «Itàlia està feta de Caravaggio, Leonardo [Da Vinci], Galilei. Té un ADN artístic que no existeix en altres llocs. No hem de tenir el complex de ser italians, perquè qualsevol persona al món que està buscant bellesa ve al nostre país», explica. «Si consumim productes fabricats en països amb baixos costos laborals, els traiem als nostres fills la possibilitat de tenir una feina demà», conclou Dolce.