Anar al contingut

NOVA PLATAFORMA

Youtube llança un canal de moda que uneix indústria amb 'influencers'

El canal de vídeos de Google inclourà contingut de marques i retransmissions en directe

Carmen Jané

Youtube llança un canal de moda que uneix indústria amb 'influencers'

Youtube segueix en la línia de crear canals temàtics en els quals agrupar el contingut davant dels usuaris amb un macrocanal de Moda. El nou Youtube.com/Fashion agruparà tant canals existents d’empreses, amb desfilades o anuncis, i revistes de moda amb peces que el públic identifica més amb la plataforma de vídeos de Google, com tutorials d’‘influencers’ sobre bellesa, maquillatge o tendències.

L’empresa nord-americana ha estrenat el canal coincidint amb la Setmana de la Moda de Nova York, que aquest any intenta rellançar Tom Ford com a nou president de la patronal de la moda dels EUA, el CFDA. I l’ha posat en mans de Derek Blasberg, un periodista de moda molt conegut com a presentador a CNN Style i d’una sèrie per a Vanity Fair anomenada ‘Our Man on the Street’ («El nostre home al carrer»), sobre ‘Street style’.

La idea no esmentada és continuar mantenint Youtube com a font de referència davant la dura competència d’Instagram, on noves ‘influencers’ s’han creat els seus propis regnes només amb fotos i vídeos curts. Google aquí incorpora totes les capacitats de la seva plataforma: des de la fidelització dels seus usuaris a la retransmissió en directe. 

Tot i que segons Blasberg, Fashion no és un canal, sinó una plataforma de diversos canals que tindrà les seves pròpies estrelles. Per al llançament han recorregut a la dissenyadora Victoria Beckham i a un minidocumental de 7 minuts de Michael Kors, però també a desfilades de Versace, Dior o Chanel.

Marques conegudes

Youtube Fashion, que es va començar a crear al novembre del 2018, seguirà el model de la plataforma d’organitzar el contingut en seccions, donant protagonisme a la indústria del luxe i als creadors més fidels del canal, majoritàriament autodidactes que un dia van començar a publicar vídeos. Han fet col·laborar Dior amb Dulceida o la influencer asiàtica Wengie. O Emma Chamberlain i els bessons Dolan amb Louis Vuitton.

També han fet debutar a Youtube veteranes de la indústria com Naomi Campbell o la ‘drag queen’ RuPaul. I fan picades d’ullet a la televisió més clàssica fitxant a ‘influencers’ com a noves presentadores per a desfilades de moda, com han fet amb Jenn Im a la desfilada de Fendi a Roma. Així els permeten oferir noves perspectives a què els seus creadors no tenien accés, com retransmetre desfilades en directe, com els de Ralph Lauren, Michael Kors o Dior, o fent vídeos des del ‘backstage’.

Una altra secció és «Històries d’estil», que oferirà «una visió interna de la indústria amb continguts dels preferits de la moda, com Alexander Wang, Rosie Huntington-Whiteley i Alexa Chung».

«El nostre objectiu és fer de YouTube.com/Fashion un lloc divers i inclusiu, ple de les últimes tendències de moda i bellesa», afirma Blasberg a la presentació del canal.