LA FIRMA NO ESTÀ EN VENDA

No hi haurà D&G sense Dolce i Gabbana

«No vull que un dissenyador japonès comenci a dissenyar Dolce & Gabbana», asseguren els creatius

lmmarco42994068 domenico dolce instagram180420192156

lmmarco42994068 domenico dolce instagram180420192156

3
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

Fa dies Domenico Dolce i Stefano Gabbana, autèntics ambaixadors italians, que exhibeixen múscul i porten tot el seu poder a l'altre costat de l'Atlàntic. Han estat al Rockefeller Center de Nova York, on van oferir la seva desfilada Alta moda, una posada en escena on no va faltar el seu model fetitxe,David Gandy, i que va reunir un bon nombre de celebritats de diversos àmbits, des de Catherine Zeta-Jones i la seva filla Carys a Chantal Miller i el seu marit Pau de Grècia, i on els clients van poder fer les seves comandes a cop de foto i WhatsApp.

Els dissenyadors van saltar després fins al districte del disseny de Miami, amb una altra festa amb una orquestra de música llatina i aquests modelsmillenialque omplen les seves imatges publicitàries. La promoció va continuar després a Ciutat de Mèxic, amb una desfilada dins del Museu Soumaya, que va comptar amb la presència de Sophia Loren. Actes d'una de les firmes de moda de luxe més identificables del món. I que s'acabarà quan ells ja no hi siguin. 

I és que el duo creatiu ho ha deixat ben clar en una entrevista recent al diari italià Il Corriere della Sera. No hi haurà més Dolce & Gabbana quan ells no hi siguin. «Una vegada estiguem morts, estarem morts», va dir el milanès Stefano Gabbana, el més alt de tots dos. I va ser molt gràfic:  «No vull que un dissenyador japonès comenci a dissenyar Dolce & Gabbana», va reblar. El sicilià Domenico Dolce assentia al seu costat. L'última vegada que surtin a saludar al final d'una desfilada –«i esperem que sigui encara d'aquí a unes quantes dècades», van dir–, serà realment l'última vegada que la marca surti a la passarel·la. No hi haurà D&G sense Dolce i Gabbana

La parella creativa ha volgut apaivagar així especulacions sobre el futur de la companyia que tot dos van fundar a Milà el 1985, quan van oferir una primera col·lecció anomenada Donna Donna. I han volgut llançar un avís a futurs interessats en aconseguir el seu logo. «Hem refusat totes les ofertes de compra que ens han fet. Un pot tenir molts diners, però si no ets lliure de què serveix?, què fas amb els diners? No te'n vagis al cementiri en un taüt ple de diners. Ves-hi sense problemes", va apuntar Dolce. 

El luxe es concentra 

I és que la concentració de les firmes del luxe en gegants com els grups LVMH, Richemont o Kering deixa poc marge de maniobra. Els dissenyadors italians potser estaven pensant en Lanvin, adquirida el febrer passat per un conglomerat xinès després de fer voltes amb les seves últimes col·leccions en mans d'una empresària taiwanesa i un inversor belga, amb pèrdues i sense poder fer front a les nòmines. O, com apuntava recentmentThe Fashion Law, no volen seguir el camí dels seus compatriotes Fiorucci i Bally, també en mans de companyies asiàtiques.

Domenico Dolce i Stefano Gabbana tenen present què ha passat amb Alexander McQueen després que ell es morís. O què ha passat amb Christian Lacroix o les anades i vingudes de Jil Sander, dels llimbs de Gianfranco Ferré. I és que poques marques han sobreviscut a la pèrdua dels seus creadors originals amb els comptes oxigenats: YSL, Chanel, Dior i Gucci en serien les excepcions.  

Protegir un imperi

Notícies relacionades

Per això la parella de modistes ha creat un fideïcomès que cap d'ells no pot tocar per compte propi i així protegeixen un imperi que l'any passat va facturar 1.300 milions d'euros i que es manté com un dels 10 grups més forts de la moda italiana. «Hem creat una confiança que ningú no pot tocar», va assenyalar Gabbana a Il Corriere della Sera. Il Corriere della SeraAl marge dels números, es mostren satisfets d'haver creat un estil propi, aquest luxury made in Italy, que per a ells va més enllà de les tendències. 

A l'entrevista, a més, puntualitzen que van començar a treballar junts i després es van enamorar i no al revés. I que tot i que l'amor es va acabar fa temps, són millors amics. I per demostrar-ho, Gabbana va posar un altre exemple molt gràfic. «Tinc una casa al costat del mar i l'habitació més gran és seva. Ell té una casa a Nova York i la millor habitació és la meva».