PEÇA DISCUTIDA

Crítiques al hijab de Nike

El començament de la promoció del vel per a esportistes genera controvèrsia a les xarxes

lmmarco37666682 gente  nike pro hijab instagram170314140054

lmmarco37666682 gente nike pro hijab instagram170314140054

2
Es llegeix en minuts

Nike no està tenint la mateixa resposta que altres firmes de roba a l'anunci del llançament, en la primavera del 2018, al seu hijab per fer esport. Fa uns dies la multinacional va presentar el hijab per a atletes musulmanes que ha desenvolupat durant l'últim any amb l'ajuda d'esportistes d'elit que ja han començat a usar-lo i les crítiques han començat a arribar a les xarxes socials.

La peça, que es diu Nike Pro Hijab, l'estan promocionant de moment dues figures als Emirats, la patinadora Zahra Lari i l'aixecadora de pes Amna al-Haddad, però els seus comptes a les xarxes socials s'han omplert de comentaris en contra. ¿Està oposat el feminisme amb el fet de portar el cap cobert?, preguntava una usuària de la xarxa. "Nike, amb el seu hijab de competició. Suposo que el cinturó de castedat reglamentari estarà a punt de sortir", ha escrit un altre usuari a Twitter. "Nike contesta a Trump així: dissenya una nova imatge de la seva marca amb hijab. ¿Això és defensar el feminisme?", qüestiona una altra usuària.

La presentació de la nova peça de Nike coincideix amb el llançament d'un dels seus últims anuncis en què la companyia celebra l'èxit de cinc esportistes musulmanes.

Per la seva part, l'aixecadora de pes Amma al-Haddad, de 27 anys, ha respost: "Soc conscient que hi ha una gran quantitat de reaccions molt diferents sobre per què Nike ha decidit crear aquest producte ara. Moltes dones han expressat la seva necessitat i moltes atletes professionals han lluitat per competir amb un mocador al cap i en unes condicions d'igualtat".

La peça, que es comercialitzarà en tres colors neutres, està feta d'un teixit lleuger, elàstic i amb uns forats minúsculs que permeten la transpiració.

LA MODA, AMB EL HIJAB

Notícies relacionades

La normalització del hijab en la indústria de la moda és un fet. A l'any mou uns 96.000 milions de dòlars a tot el món i moltes grans marques de luxe s'han bolcat amb el mercat islàmic en els últims anys, com és el cas de l'Abaia Collection de Dolce&Gabbana.

Altres firmes com Mango, Donna Karan, Zara i Tommy Hilfiger, entre altres, comercialitzen les seves pròpies col·leccions per al mercat islàmic i fins i tot un gegant tèxtil com Uniqlo, que la tardor que ve obrirà una megabotiga a Barcelona, ha unit forces amb una bloguera per modernitzar el hijab. Les blogueres de moda que usen vel són també un fenomen a les xarxes i una de les estrelles de la passarel·la de Nova York i Londres ha sigut la model musulmana Halina Aden. 

Temes:

Nike Musulmans