FOTO A 'VOGUE'
David Delfín relata la seva lluita contra tres tumors al cervell
"¿Por? De moment, no. Tinc ganes de lluitar, m'estimula", assegura el modista andalús, de 42 anys
fimedio34393815 gente revista vogue david delfin 160621182947 /
La ferida del cap impressiona. Sembla una cremallera. Podria ser una cremallera per tancar una etapa dolorosa. Però no. David Delfín segueix immers en la batalla; està lluitant contra tres tumors que li van detectar el mes de febrer passat. El modista compta en tot moment amb l’ajuda i el suport de la seva parella, Pablo Sáez, autor de les fotografies.
«A mitjans de gener d’aquest any vaig començar a tenir molèsties, com rampes, una sensació elèctrica a la part dreta del cos. Tres vegades en un cap de setmana. Vaig parlar amb la meva doctora de capçalera i em va suggerir que potser era cosa de l’estrès, un quadro d’ansietat. Vaig passar uns dies sense dolors però, de sobte, el 20 de gener al migdia, treballant a l’estudi, van aparèixer de nou. Fins aleshores a penes havien durat un minut, però aquella vegada no se n’anaven. I em va dir: ‘Si és així, ja estem parlant d’una altra cosa’».
Així ho relata David Delfín , de 42 anys, a la revista Vogue , en la qual recorda tantes coses «horroroses» de tot aquest procés que li va sobrevenir de cop. Malgrat tot, va voler presentar la seva col·lecció a la passarel·la Cibeles. I ho va fer. I va patir un atac epilèptic. I llavors van descobrir que el modista tenia tres tumors al cervell.
El 5 d’abril el van operar; ell estava despert perquè els doctors volien comprovar que la intervenció anava bé. Li van extirpar dos tumors; el tercer no es pot treure, de manera que s’ha de sotmetre a radioteràpia i quimioteràpia.
ALTS I BAIXOS
El modista ha perdut força en un braç i una cama. I també una mica de memòria, de parla. Però no té por. «¿Por? De moment, no. Tinc una espècie d’esperit de supervivència [...] Tinc ganes de lluitar, m’estimula. És greu, en sóc conscient. [...] Vull acabar la primera fase de tractament i veure què passa. Veurem si llavors m’he d’espantar. De moment, no. [...] He tingut alts i baixos, és clar. Sóc molt ploramiques. Però també hi ha moments superbonics. Veure que els amics hi són, que hi pots comptar. Ho hauria de saber, però a vegades no te n’adones», revela el dissenyador.
Notícies relacionadesDelfín no deixa de pensar en nous projectes malgrat la malaltia. «Vull posar en marxa una col·lecció de roba de nen, fer estilisme i direcció d’art, plantejar una exposició amb els meus esbossos...».
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
- Política Tarragona s'adhereix al Pacte Nacional per la Llengua: "El català ha de continuar sent útil, plural i present al carrer"
