ACTOR INDIGNAT
Tom Hanks ataca els curanderos que s'aprofiten dels malalts
"Són depredadors", denuncia l'estrella després de l'experiència de la lluita contra el càncer de la seva dona, Rita Wilson

Tom Hanks i la seva dona, Rita Wilson. /
L’últim any, la família de Tom Hanks ha passat per moments molt difícils. Al desembre, a la seva dona des del 1988, la també actriu Rita Wilson, se li va diagnosticar un càncer de mama, i a l’octubre Chester, el tercer dels seus quatre fills (i el gran dels dos que té amb Wilson), va admetre públicament els seus problemes d’addicció a la cocaïna.
Ara Wilson ha superat la malaltia després de sotmetre’s a l’abril a una doble mastectomia i una reconstrucció de pit i el seu fill (que fa servir el sobrenom de Chet Haze com a raper) està intentant rehabilitar-se. Hanks es prepara per a un Nadal molt diferent del viscut el 2014, però ha aprofitat l’experiència de la lluita contra la malaltia de la seva dona per cridar l’atenció i alertar sobre el problema dels «xarlatans» que intenten explotar econòmicament (i moralment) la gent afectada pel càncer.
«Nosaltres vam tenir sort perquè podem permetre’ns la millor atenció mèdica del món, vam saber des del principi que teníem aquesta benedicció, però m’he adonat al passar per aquesta experiència que hi ha gent que, quan descobreix que tens certa malaltia, en particular el càncer, immediatament intenta fer diners amb tu», va dir en una entrevista amb el 'Daily Mail' l’actor, que aquests dies ha promocionat a Europa la pel·lícula 'El puente de los espías', la seva última col·laboració amb Steven Spielberg.
DIETA DE PINYOLS DE PRÉSSEC
«T’intenten vendre certs procediments, alguns dels quals poden tenir una certa base científica que poden fer-los semblar rigorosos i altres que són pura xerrameca, des de dir-te que te’n vagis a una clínica a Bolívia on et curaran o que et posis a fer una dieta de pinyols de préssec o una altra bogeria», va denunciar.
Hanks, que ara té 59 anys i en fa tres que sap que és diabètic, assegura que aquests curanderos, als quals no dubta a anomenar «depredadors», «només intenten fer diners de la malaltia» i denuncia que «l’única cosa que fan és elevar la dificultat que ja estàs passant perquè generen falses esperances». Així mateix, afirma que és un fenomen més estès del que en un principi es podria pensar. «És espantós tot el que passa», afirma.
L’actor, però, està completament centrat a defensar i alabar el «coratge» de la seva dona, que fa mesos que va anunciar que està «lliure» de la malaltia i que ara prepara una gira per un total de 20 ciutats dels Estats Units per presentar en concerts el seu segon disc.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- La nova vida de Lamine Yamal
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols