XIFRA RÈCORD A MANHATTAN

Carlos Slim demana 80 milions de dòlars per la seva mansió de Nova York

El magnat mexicà busca doblar el que va pagar el 2000 per una mansió de 6.000 metres quadrats i 25 estances

L'edifici, construït el 1901, està al davant del Metropolitan Museum i molt a prop del Central Park

Façana de la casa que Carlos Slim ha posat a la venda a Manhattan.

Façana de la casa que Carlos Slim ha posat a la venda a Manhattan.
Una de les estances del palauet, amb xemeneia i grans finestrals.
Sostres alts, guixeria intricada i pa d’or a les sales de l’immoble de la Cinquena Avinguda.
L’edifici està a prop del Metropolitan i del Central Park.

/

1
Es llegeix en minuts
LAURA ESTIRADO / BARCELONA

Carlos Slim ha rebentat el mercat immobiliari de Nova York al demanar per la seva mansió de la Cinquena Avinguda 80 milions de dòlars (70,5 milions d'euros). L'immoble, construït el 1901 i dissenyat per l'estudi Welch, Smith & Provot, suma més de 6.000 metres quadrats de luxosos acabats i de vistes excepcionals, ja que la finca d'estil victorià, de teules i de color gris clar, està molt a prop del Metropolitan i del Central Park.

El magnat mexicà va adquirir la casa l'any 2000 per la meitat del que avui demana, segons ha publicat aquesta setmana el portal de Sotheby's, a través del qual es poden veure diverses fotografies de la règia finca, així com detalls de la construcció. La venda per 80 milions suposaria una fita en la història del mercat immobiliari de la ciutat dels gratacels. 

NOU 'NIU' A LA COSTA EST

Notícies relacionades

El segon home més ric de l'univers conegut ha disposat de la mansió des de fa 15 anys cada vegada que els seus negocis l'hi han reclamat a Nova York. Ara, potser avorrit de veure sempre les mateixes 25 estances, vuit dormitoris i 10 cambres de bany, està buscant un altre 'niu' diferent a la costa est dels EUA.

Al palauet de la cantonada de la Cinquena Avinguda i el carrer 82, amb façana de pedra calcària i totxo rogenc, també se'l coneix com la casa de Benjamin N. Duke, el seu primer propietari. Amb vuit plantes d'altura, cada una consta de sostres alts, panells de fusta tallats a mà, 11 xemeneies, detalls en pa d'or i frisos de guix intricats. Una imponent escala recorre i uneix cinc pisos oberts a l'exterior amb grans i lluminosos finestrals. Les plantes superiors incorporen, a més, una bonica lluerna.