ACTRIU EMERGENT

Alexandra Daddario, nova 'sex symbol'

3La novaiorquesa, de 29 anys, es consolida com a estrella del cine

Daddario, a l’alfombra vermella de l’estrena de’San Andrés’, a Los Angeles, el 27 maig.

Daddario, a l’alfombra vermella de l’estrena de’San Andrés’, a Los Angeles, el 27 maig. /

2
Es llegeix en minuts
MIREYA ROCA / BARCELONA

Molts van quedar impressionats amb el seu físic d'escàndol al veure la primera temporada de True detective, en la qual Alexandra Daddario (Nova York, 1986) encarnava l'amant de Martin Hart, el detectiu interpretat per Woody Harrelson. El seu espectacular nu després de treure's la samarreta al llit en companyia de Harrelson va fer parlar molt, però va ser la potent capacitat dramàtica que va demostrar en la sèrie de culte creada per Nic Pizzolatto el que va fer que la seva carrera comencés a enlairar-se.

Ara, l'actriu de 29 anys protagonitza San Andrés, una cinta de catàstrofes en la qual comparteix cartell amb el mestre del gènere d'acció Dwayne Johnson, conegut com La Roca. A la pel·lícula de Brad Peyton, que va batre rècords de taquilla en la seva estrena als Estats Units, la jove ha canviat radicalment de registre al participar en la comèdia de terror Burying the ex, dirigidaper Joe Dante (i que va clausurar el passat Festival de Sitges), i en The choice, film romàntic dirigit per Ross Katz i basat en la novel·la homònima de l'escriptor americà Nicholas Sparks.

Aquests últims treballs, units a la seva profunda mirada blava, les seves impecables dents blanques, les seves atractives faccions acriaturades i el seu voluptuós cos, l'han convertit en la nova estrella sexi de Hollywood: directors i productors se la rifen i el seu telèfon no para de sonar.

Però mentre no paren d'arribar-li projectes, la bella intèrpret novaiorquesa s'ha fet un lloc en el món de la moda, on dissenyadors i reconegudes firmes es brinden perquè llueixi les seves peces a l'alfombra vermella i en les seves aparicions públiques a tot el món.

El seu primer treball el va aconseguir a Tots els meus fills, un culebró de la televisió nord-americana, que va estar en antena del 1970 al 2011. Amb només 23 anys, va arribar el seu debut en el cine amb els films familiars Percy Jackson y el ladrón del rayo i, posteriorment, Percy Jackson y el mar de monstruos. La seva interpretació d'Annabeth Chase, filla de la deessa Atenea, li va obrir les portes de l'èxit i al cap de poc va treballar en diverses sèries com Parenthood i Ladrón de guante blanco. Fins i tot va prestar la seva sensual veu al personatge de Dune Alpert en el vertiginós videojoc Battlefield: Hardline.

Notícies relacionades

CANVI DE VIDA / Després de l'èxit de les pel·lícules inspirades en els personatges de la mitologia grega, la jove va començar a sospitar que la seva vida estava a punt de fer un tomb. «No sé què passarà, no ho he pensat perquè tot ha sigut molt ràpid. Només sé que amb la fama la teva vida pot canviar, però espero poder seguir fent la meva vida normal», va declarar amb certa cautela en una entrevista a la revista People.De moment se sent còmoda, fins al punt que l'abril de l'any passat no va dubtar a mostrar els seus encants a la revista Vanity Fair, on va aparèixer totalment despullada dins d'una piscina i amb uns afilats talons d'agulla com a única indumentària. Una sessió de fotos d'impacte que no va passar desapercebuda per als seus milers de fans, que en pocs dies van aconseguir esgotar el número de la revista.

Però si l'èxit del seu últim film, San Andrés, en cartellera a Espanya des de fa una setmana, continua, potser la fama impedirà a Alexandra Daddario seguir fent la seva vida normal.

Temes:

Cine