LEMES I CANÇONS MÍTIQUES

Els anuncis que han marcat la nostra història

El 50è aniversari de l'Associació Espanyola d'Anunciants serveix per retre tribut a aquells espots que han traspassat la pantalla per ser part de la nostra vida

El mític anunci sobre usar preservatiu amb un lema que encara perdura. / periodico

1
Es llegeix en minuts

Qui no ha dit mai allò de "¿t'agrada conduir?" o ha taral·lejat allò de "yo soy aquel negrito del África tropical..."; aquests, i molts més, són anuncis que han marcat la nostra història i han traspassat la pantalla de televisió per colar-se a la nostra vida.

Amb la celebració del 50è aniversari de l'Associació Espanyola d'Anunciants (AEA), l'entitat ha volgut retre homenatge a tots aquells espots que ens van deixar empremta en el llibre 'Una historia de la publicidad y el consumidor en España'. Els exemples són innombrables i és inevitable sentir nostàlgia al recordar-los.

Amb el pas dels anys, la societat espanyola ha anat evolucionant i, paral·lelament, la publicitat. Les 'cançonetes' han deixat pas a anuncis més emotius que busquen tocar la vena sensible dels espectadors. N'és un clar exemple l'espot de Campofrío de fa uns anys.

Notícies relacionades

És clar que tots recordem aquests anuncis i ens traslladen a un moment de la nostra vida. De fet, les noves generacions utilitzen expressions sense saber-ne l'origen, sovint, sorgides d'anuncis televisius i que la societat ha adoptat com a part de la seva cultura.

Les noves tendències tecnològiques porten a una nova manera de fer anuncis per a la televisió. Les empreses busquen fer vídeos virals o amb personatges famosos que es propaguin per la xarxa per arribar a un públic cada vegada més allunyat de la TV. Sigui com sigui, els anuncis seguiran marcant la nostra vida i l'Edu ens seguirà desitjant "Feliz Navidad":