POLÈMICA per un anunci de televisió
El regulador publicitari investiga un espot per un petó homosexual
La companyia es pregunta si passaria el mateix amb una parella heterosexual
Autocontrol demana a Wuaki.TV que es defensi d'una queixa per l'anunci

L’escena objecte de la polèmica.
Autocontrol, l'Associació per a l'Autoregulació de la Comunicació Comercial, ha demanat a la plataforma audiovisual Wuaki.TV que presenti al·legacions en relació amb la campanya de publicitat Atreveix-te a canviar després de rebre una reclamació d'un teleespectador arran d'una seqüència en què apareix un petó «molt explícit» entre dos homes.
L'associació, composta per agències de publicitat, anunciants i mitjans de comunicació, és un «òrgan extrajudicial» que s'encarrega d'analitzar «si els anuncis s'acullen a la legalitat vigent», segons Autocontrol, que ahir va rebutjar fer més declaracions a aquest diari.
Fonts de Wuaki.TV van explicar que no estan vinculats a aquest òrgan regulador no oficial, per la qual cosa van mostrar la seva sorpresa al rebre el comunicat en què se'ls informa de la reclamació i se'ls demanen explicacions. Especialment, al tenir en compte que per seguir el protocol la campanya ja havia estat sotmesa a consulta per part d'Autocontrol a mitjans de novembre, moment en què l'associació no va detectar cap aspecte que vulnerés la legalitat vigent i, per tant, no va posar entrebancs a la seva emissió.
La companyia ha respost a Autocontrol en un altre comunicat que, tot i no ser un òrgan vinculant, si la queixa derivés en un procediment davant d'un organisme competent, «advocarà per la defensa dels drets humans» i «la condemna de la discriminació, l'exclusió, l'estigmatització i el prejudici per l'orientació sexual». I destaca que el judici sobre les imatges «versa sobre el fet que sigui entre dos homes, i no un home i una dona», cosa que considera que «obre la porta a una conclusió excloent i discriminatòria».
CANVI / La campanya es va emetre del 13 al 23 de novembre en cadenes televisives estatals per publicitar aquesta plataforma. Mostrava casos que pretenen exemplificar un nou rumb en la vida: un naixement, un jove que fa pònting per superar la rutina i una parella que supera la distància per videoxat. Un altre dels exemples és el de la seqüència denunciada, en què dos homes es fan un petó apassionadament, alhora que apareix sobreimprès a la pantalla el missatge «vas canviar anonimat per valentia».
Autocontrol va informar l'empresa que la queixa els havia arribat a través de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, que al seu torn l'havia rebut d'una protesta particular a tvinfancia.es.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- La nova vida de Lamine Yamal
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols
- Entrevista Javier Burón: «Necessitem un 30% de vivenda pública que costi un 30% menys que la de lliure mercat»
- Nou pontificat Lleó XIV alerta d’una «tercera guerra mundial per parts» i demana un alto el foc «immediat» a Gaza i Ucraïna