POLÈMICA per un anunci de televisió

El regulador publicitari investiga un espot per un petó homosexual

La companyia es pregunta si passaria el mateix amb una parella heterosexual

Autocontrol demana a Wuaki.TV que es defensi d'una queixa per l'anunci

L’escena objecte de la polèmica.

L’escena objecte de la polèmica.

1
Es llegeix en minuts
VÍCTOR VARGAS LLAMAS / BARCELONA

Autocontrol, l'Associació per a l'Autoregulació de la Comunicació Comercial, ha demanat a la plataforma audiovisual Wuaki.TV que presenti al·legacions en relació amb la campanya de publicitat Atreveix-te a canviar després de rebre una reclamació d'un teleespectador arran d'una seqüència en què apareix un petó «molt explícit» entre dos homes.

L'associació, composta per agències de publicitat, anunciants i mitjans de comunicació, és un «òrgan extrajudicial» que s'encarrega d'analitzar «si els anuncis s'acullen a la legalitat vigent», segons Autocontrol, que ahir va rebutjar fer més declaracions a aquest diari.

Fonts de Wuaki.TV van explicar que no estan vinculats a aquest òrgan regulador no oficial, per la qual cosa van mostrar la seva sorpresa al  rebre el comunicat en què se'ls informa de la reclamació i se'ls demanen explicacions. Especialment, al tenir en compte que per seguir el protocol la campanya ja havia estat sotmesa a consulta per part d'Autocontrol a mitjans de novembre, moment en què l'associació no va detectar cap aspecte que vulnerés la legalitat vigent i, per tant, no va posar entrebancs a la seva emissió.

La companyia ha respost a Autocontrol en un altre comunicat que, tot i no ser un òrgan vinculant, si la queixa derivés en un procediment davant d'un organisme competent, «advocarà per la defensa dels drets humans» i «la condemna de la discriminació, l'exclusió, l'estigmatització i el prejudici per l'orientació sexual». I destaca que el judici sobre les imatges «versa sobre el fet que sigui entre dos homes, i no un home i una dona», cosa que considera que «obre la porta a una conclusió excloent i discriminatòria».

Notícies relacionades

CANVI / La campanya es va emetre del 13 al 23 de novembre en cadenes televisives estatals per publicitar aquesta plataforma. Mostrava casos que pretenen exemplificar un nou rumb en la vida: un naixement, un jove que fa pònting per superar la rutina i una parella que supera la distància per videoxat. Un altre dels exemples és el de la seqüència denunciada, en què dos homes es fan un petó apassionadament, alhora que apareix sobreimprès a la pantalla el missatge «vas canviar anonimat per valentia».

Autocontrol va informar l'empresa que la queixa els havia arribat a través de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, que al seu torn l'havia rebut d'una protesta particular a tvinfancia.es.