FESTIVAL DE CINE DE DONOSTIA
Denzel Washington, a l'arribar a Sant Sebastià: "Estic content de ser al Mediterrani"
L'actor nord-americà va aterrar a la capital donostiarra per recollir el premi als seus 25 anys de trajectòria professional
Denzel Washington agraeix el premi pels seus 25 anys de trajectòria professional. /
L'actor nord-americà Denzel Washington va aterrar a Sant Sebastià com la gran estrella de la 62 edició del Festival de Cine de Donostia i va fer parlar només d'arribar. Washington va respondre a l'Hotel Maria Cristina a les preguntes dels periodistes en una multitudinària roda de premsa juntament amb Antoine Fuqua, director d''El protector', la pel·lícula que obre, fora de concurs, el Zinemaldia. En aquest escenari, l'actor va assegurar que estava "molt content de ser al Mediterrani", una confusió que va alimentar els comentaris a les xarxes socials. L'error de l'actor podria ser degut al fet que conegués Espanya com un país de cultura mediterrània i que, al veure el mar de Cantàbric a Sant Sebastià, cregués que admirava el Mediterrani.
El nord-americà, de bon humor i entregat als fans que l'esperaven a les portes del festival, va afirmar estar satisfet de la seva trajectòria professional, que l'ha portat "a Sant Sebastià", i va reconèixer que la seva carrera ha estat possible gràcies a la "passió" que sempre li ha demostrat el públic.
Washington va rebre visiblement emocionat el guardó en honor als seus 25 anys de carrera des del 1989 amb 'Temps de gloria', que li va valer l'Oscar al millor actor secundari. És la primera vegada que el Festival de Cine de Donostia entrega el guardó a un actor negre. En el seu últim treball, 'The equalizer', Washington encarna un home de rutina fixa que veu alterada la seva calma quan una dona amb qui comparteix hores de conversa en una cafeteria rep una pallissa de mort. Robert McCall (Washington) deixarà la seva rutinària vida per venjar-se.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Veu en expansió Júlia Colom: «Fora d’Espanya no hi ha problema per fer una música ultralocal i aquí això encara s’ha de veure»
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Eleccions a la Gran Poma Zohran Mamdani, favorit a alcalde de Nova York: cinc claus del seu ascens meteòric i el desafiament per a Trump i l’aparell demòcrata
