Desigual defensa el seu anunci i afirma que no vol "ferir la sensibilitat de l'espectador"

La Generalitat estudia demanar que es retiri per la "frivolitat" que transmet en matèria de salut sexual

’Tu decideixes’, el nou espot de Desigual. / YOUTUBE / DESIGUAL

3
Es llegeix en minuts

La marca de roba Desigual ha fet públic un comunicat en què assegura que "en cap moment s'ha volgut ferir la sensibilitat de l'espectador", després de la polèmica que ha suscitat la seva última campanya de publicitat televisiva 'Tu decideixes'.

L'anunci, en què una model punxa preservatius perquè es vol quedar embarassada ja que un vestit li queda bé fins i tot amb panxa, ha provocat una campanya de reaccions adverses de diversos col·lectius de dones, que han demanat que es retiri. Segons el comunicat de l'empresa, "amb l'anunci es reforça el missatge que ha unit totes les campanyes de la marca fins ara, sobre el poder de decisió de les persones, i que en aquest anunci representa un crit a l'alliberament personal i al dret de perseguir els somnis".

La companyia afegeix que "punxar un preservatiu és un acte que crida poderosament l'atenció, com ho pot ser encendre un llumí en la foscor o punxar un globus en el silenci", però que "encendre un llumí no ha de servir com a símptoma de piromania, sinó que pot ser un símbol de tenir una idea, d'emprendre, etc. Punxar un preservatiu pot ser un cant a la maternitat. Un símbol, una metàfora. La imaginació és lliure de pensar en conseqüències".

Llibertat d'interpretació de les històries

"No és intenció de Desigual, ni la seva funció, proposar patrons socials de conducta, ni en aquest anunci ni en els anteriors. Tampoc qualsevol protagonista de les nostres campanyes pretén ser un emblema de la condició femenina", afirma la companyia, que afegeix: "Desigual defensa la llibertat d'expressió en el marc de la legalitat per part de totes les persones i defensa el respecte i la llibertat d'interpretació de les seves històries".

"Desigual es caracteritza pels seus dissenys diferenciats, optimistes i plens de color. 'La vida és xula' és el seu lema i forma d'entendre la moda i la vida. Un missatge entusiasta, optimista, una verdadera declaració d'intencions. Un manifest que anuncia com enfrontar-se al món cada dia i que es reflecteix en el disseny de les seves peces amb emoció així com en les històries que explica de forma divertida, fresca, original i rupturista", afirma l'empresa.

La Generalitat demana que es retiri

La Generalitat estudia demanar que es retiri l'anunci televisiu, segons ha declarat avui la consellera de Benestar i Família, Neus Munté, que ha criticat la "frivolitat" que transmet en matèria de salut sexual.

En una entrevista a Catalunya Ràdio, Munté ha dit que "hem d'estudiar si es demana la retirada, com ja s'ha fet en altres ocasions amb anuncis publicitaris que d'una manera o altra emetien missatges que es consideraven negatius per a les dones, la infància, o per a qui sigui".

La consellera també ha criticat "la frivolització del que és la prevenció, i del que és la seguretat en tot el que fa referència a les malalties de transmissió sexual, el virus del VIH i els embarassos", i ha assenyalat que no pot ser que "una marca amb la influència com la que Desigual té entre la joventut transmeti missatges com el d'aquest anunci".

Denigrant i sexista

Notícies relacionades

Entre altres col·lectius que han demanat que l'anunci sigui retirat immediatament hi ha Dones de CCOO Dones d'Iniciativa, que al seu Twitter van qualificar la campanya d'"irresponsable, frívola i ofensiva". Dones de CCOO va argumentar que es tractava de publicitat del segle XX i va demanar la retirada de l'anunci de Desigual "per denigrant i sexista", i de tota la publicitat que "perpetua rols i denigra les dones".

L'oenagé Creació Positiva, que lluita contra la transmissió de la sida des de la perspectiva de gènere, va demanar a Twitter fer un boicot i la retirada de l'anunci.