un emblema que ha conquistat el món

Nova York convida a renovar el seu emblemàtic logotip

Ciutadans i turistes podran donar idees per substituir el característic cor vermell creat per Milton Glaser el 1977

El logotip d’I love NY.

El logotip d’I love NY.

2
Es llegeix en minuts

¿Qui no hadit "I love NY" amb alguna samarreta, gorra, tassa, xapa o imant? Des de fa 35 anys l'eslògan creat perMilton Glaserha conquistat el món, i ara es vol renovar. Bé, de fet, són les autoritats de Nova York les que han llançat una nova campanya de promoció turística en què es convida els viatgers i els mateixos novaiorquesos a renovar l'emblemàtic logotip del cor. 

"Aquesta campanya reinventa un dels principals actius del nostre estat, l'icònicI love NYque és conegut a tot el món com un dels símbols més exitosos de la història", va afirmar el governador de l'estat, Andrew Cuomo.

El governador va destacar que el turisme és "vital" per a l'economia de l'estat, amb la creació de mig milió de llocs de treball i i que genera desenes de milers de milions de dòlars en ingressos per a les arques públiques. D'aquí ve que no s'hagin escatimat esforços ni diners: la campanya té un pressupost de cinc milions de dòlars.

Cor vermell

L'objectiu de la nova campanya, en què es convida la gent a canviar el seu característic cor vermell, és renovar el famós emblema creat a mitjans dels anys 70, i que ha estat el símbol de Nova York durant més de tres dècades.

El popular logotip, en què la silueta d'un cor substitueix la paraulalove(amor), va veure la llum el juny del 1977 de la mà de l'artista gràfic Milton Glaser, conegut també pels seus dissenys periodístics per aLa Vanguardiaa Espanya iO Globoal Brasil.

Greu crisi financera

Concebut per promocionar el turisme a Nova York a finals dels 70, quan la ciutat travessava una greu crisi financera i registrava un alarmant índex de criminalitat, ha aconseguit amb els anys fer-se un espai en l'imaginari col·lectiu.

Samarretes, tasses, cartells, adhesius, postals, clauers i una infinitat més d'objectes de record que es poden trobar a qualsevol cantonada de la ciutat dels gratacels han fet de l'I love NYun reclam que ha trencat les barreres de l'idioma.

Notícies relacionades

La nova campanya es llança després de fer-se públic un informe que va revelar que la despesa directa dels turistes a l'estat de Nova York l'any passat va ser de 53.800 milions de dòlars, un augment del 8,1% respecte al 2010.

No obstant, les autoritats consideren que hi ha molt per fer després d'anys de retallades de fons públics per a la promoció turística de Nova York ja que es tracta d'un motor "crític" de l'economia estatal.