ESPOT BENÈFIC

La Generalitat vol exportar a Sud-amèrica un vídeo de Messi contra la malaltia de Chagas

El vídeo s'ha realitzat sense cost gràcies a la col·laboració desinteressada de tots els participants

Leo Messi recolza una campanya contra la malaltia de Chagas. / periodico

1
Es llegeix en minuts

La Generalitat de Catalunya negocia amb les televisions de diversos païsossud-americans l'emissió d'un vídeo benèfic del jugador delBarça Leo Messicontra el mal de Chagas, una malaltia que afecta uns10 milions de persones.

L'espot, de dos minuts de durada, s'emetria a les televisions públiques de Bolívia, l'Argentina, el Brasil, el Paraguai, l'Uruguai i l'Equador, països especialment afectats per aquestamalaltia parasitària tropical, generalmentcrònica.

L'emissió del vídeo s'intercalaria amb la retransmissió dels partits de classificació per alMundial de futbol del Brasil del 2014 que celebraran les seleccions sud-americanes entre els mesos de juny i setembre, segons ha explicat el director general de Cooperació de la Generalitat, Carles Llorens.

El vídeo el protagonitza un home de 85 anys que va contraure la malaltia deChagas durant la seva infància, però que gràcies als tractaments mèdics i al seu marcapassos ha pogut seguir amb vida, fins a complir el seu somni de conèixer en personaMessi, que el rep amb una abraçada al camp d'entrenament delBarça.

Col·laboració desinteressada

La idea de rodar el vídeo, que va rebre unes150.000 visites el primer dia que es va penjar a internet, va partir de Llorens, però en la seva realització hi han col·laborat la Fundació delFC Barcelona, laFundació Leo Messi, l'Institut Català de la Salut, l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament i elBanc Interamericà de Desenvolupament.

Notícies relacionades

A més, representants de la Generalitat tenen previst presentar l'espot benèfic en una assemblea de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) aGinebra.

"Aquest vídeo està sent un dels projectes de cooperació de més impacte impulsat per la Generalitat de Catalunya, i a un cost de zero euros, gràcies a la col·laboració desinteressada de tots", ha assenyalat Carles Llorens, que ha posat en relleu la necessitat de seguir promovent aquesta mena d'iniciatives tot i les severes retallades pressupostàries que està aplicant el seu govern.