L'ACTOR, QUE HAVIA ESTAT LA IMATGE D'UN GELAT, ÉS EL PRIMER HOME DEL CALENDARI CAMPARI

Benicio, home anunci

Benicio del Toro es deixa abraçar per una model en la sessió de fotos per al calendari Campari 2011.

Benicio del Toro es deixa abraçar per una model en la sessió de fotos per al calendari Campari 2011. / ARXIU

1
Es llegeix en minuts
MIREYA ROCA / BARCELONA

Quina millor forma de promocionar una marca i un nou producte que amb la mirada i la figura d'un actor de la talla de Benicio del Toro (Santurce, Puerto Rico, 1967), que els últims mesos sembla disposat a convertir-se en un home anunci. A l'abril es va ficar en la pell d'un lladre de guant blanc per robar una caixa forta plena de gelats daurats, els Magnum Gold. I aquesta setmana han sortit les fotos del nou calendari Campari; és el primer home que la protagonitza perquè fins ara han estat sempre dones de renom.

La campanya del bombó gelat es va presentar a Barcelona a l'abril. L'actor hi va assistir amb aspecte de mafiós (vestit negre, corbata blanca, ulleres fosques i engominat). Va somriure uns minuts i es va fer fotos amb Caroline Correa, actriu brasilero-australiana que també participava en l'anunci. Tot i les dificultats que va posar l'organització de l'acte, l'actor es va mostrar amable en tot moment. Fins i tot va fer bromes quan un espontani li va preguntar si parlava castellà: «Sí, però no català. Andalús, sí», va dir somrient. A l'acabar la presentació, a mitja tarda, Del Toro va visitar la Sagrada Família.

AVENTURA AMB INTRIGA / I ara s'ha convertit en el primer home que protagonitza el calendari de Campari, una beguda amb 150 anys d'història que des de en fa 12 celebra l'arribada de cada any nou amb un almanac. El del 2011 recull imatges del protagonista de Che fetes pel fotògraf suís Michel Comte en el marc de la campanya titulada The red affair. Ja no llueix l'aspecte de mafiós, sinó una roba una mica més esportiva.

Notícies relacionades

Del Toro segueix així els passos d'actrius com Salma Hayek, Eva Mendes, Jessica Alba i Olga Kurylenko, entre altres dones Campari. Després de contemplar el treball gràfic, l'intèrpret de Traffic va comentar que posar per representar els 12 mesos de l'any va ser «molt divertit» i que el calendari, del qual només es faran 9.999 còpies, és «molt cinematogràfic».

De fet, explica una aventura amb intriga, amb una dona misteriosa a la qual ha de salvar i en què el popular actor, com no podia ser d'una altra manera, es postula com un heroi.