RECONEIXEMENT A UNA ACTRIU AMB UNA SÒLIDA TRAJECTÒRIA
Rosa Maria Sardà obté la medalla d'or del cine

L’actriu Rosa Maria Sardà, en un moment de l’última gala dels premis Goya, el febrer passat. /
L'actriuRosa Maria Sardà(Bar-celona, 1941) ha estat guardonada amb la Medalla d'Or de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques en reconeixement «a la seva trajectòria professional i a la seva contribució a la millora del cine espanyol». Sardàva rebre dimecres a última hora una trucada del president de l'Acadèmia, el director de cineÁlex de la Iglesia, que li va comunicar la notícia. «Creia que em trucaves per oferir-me una pel·lícula», va explicar la intèrpret que li va contestar entre rialles.
Sardàestà aquests dies gravant a Barcelona la sèrie de televisióDivinesambVerónica Forqué.Una telenovel·la que dirigeix el seu mateix fill,Pol Mainat, i que coprodueix la productura que aquest té a Barcelona (TV Flash) conjuntament amb TV-3 i Gestmusic (un dels directius d'aquesta última és el seu exmarit,Josep Maria Mainat).
Actualment l'artista té en cartellera el llargmetratgeLa vida empieza hoy, dirigida perLaura Mañá i en què també participaPilar Bardem. Un film que va rebre en l'últim Festival de Cine de Màlaga el guardó Premi Màlaga Sud.
Cal recordar queSardàha estat guardonada en dues ocasions amb el premi Goya a la millor actriu de repartiment per les cintesSin vergüenza i¿Por qué le llaman amor cuando quieren decir sexo? I que també té un Fotogrames de Plata del 2003 per l'obra teatralWit.
Sardàva començar la seva carrera com a actriu còmica, registre que els últims anys ha combinat amb el d'intèrpret dramàtica. Actriu vocacional però tardana, va començar als anys 70 al teatre, cosa que li va obrir les portes a una llarga carrera cinematogràfica, a les ordres de directors comFernando Trueba, Ventura Pons,Fernando Colomo, José Luis García SáncheziPedro Almodóvar.Precisament amb aquest últim va protagonitzar el que va acabar sent la guinda de la cerimònia dels últims Goya quan ella iAndreu Buenafuentevan invitar el cineasta manxec a entregar el premi a la millor pel·lícula, cosa que va suposar la seva reconciliació amb l'Acadèmia.
Notícies relacionadesLa protagonista d'Anita no perd el treniA mi madre le gustan las mujeresés també una veterana actriu televisiva, que ha treballat com a mestra de cerimònia de diverses gales (diverses dels Goya) i com a presentadora deMoros i cristianos,Ahí te quiero ver i Vídeos de primera.
A finals d'octubre serà quan se li farà entrega d'aquesta nova medalla d'or que en les dues últimes edicions va recaure enCarmen MauraiMaribel Verdú.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada