RODATGE A BARCELONA D'UNA MINISÈRIE SOBRE ELS PRÍNCEPS D'ASTÚRIES
Amaia Salamanca: "Imposa molt interpretar la princesa Letizia"

A l’esquerra, Amaia Salamanca i Fernando Gil, ahir a Barcelona. A la dreta, els prínceps d’Astúries, en la petició de mà del 2003. /
Barcelona va reviure ahir una històrica escena que va tenir lloc a Madrid el novembre del 2003: la petició de mà deFelip de Borbói la fins llavors presentadora delTelediariode TVELetizia Ortiz.L'únic que els protagonistes no eren els prínceps d'Astúries, sinó els actorsAmaia SalamancaiFernando Gil,immersos en el rodatge de la minisèrie de Tele 5Felipe y Letizia,que fins al 19 de juliol s'està gravant a Barcelona, després de passar per Madrid, i que recrea el festeig de la parella, des de la primera cita fins a l'enllaç matrimonial.
Guarnida amb un vestit jaqueta blanc clavat al que va lluir l'hereva al tron en aquella ocasió tan assenyalada i amb unes lentilles que tenyien de verd els seus ulls blaus, la fins fa poc soferta viuda del Duque aSin tetas no hay paraíso,acabada d'arribar dels EUA després de recórrer la Ruta 66 en Harley, és conscient que aquest paper desfermarà «moltes comparacions». «Imposa molt interpretarLetizia», reconeix l'actriu, que, no obstant, no té por de les «crítiques bones i dolentes que segur que hi haurà». De fet, ella ja se sent «bastantLetiziada».
El treball de caracterització ha aconseguit mimetitzar-la amb el seu personatge, però, ¿què més l'uneix a ella? «Jo tinc molt de caràcter i ella sembla que també», confessaSalamanca,que deixa clar que no coneixLetiziaen persona, a qui descriu com «una dona que sap què vol i que segur que tindrà veu com a reina». L'actriu destaca que el més complicat de la interpretació ha estat precisament recrear les escenes quotidianes i privades de la parella: «És una cosa que ningú ha vist i que he hagut de fer de manera intuï-
tiva».
Del mateix parer és l'altre protagonista de la minisèrie,Gil,que també ressalta escenes del seu personatge com «una discussió amb els seus pares». I això que l'actor ha comptat amb avantatge per donar vida aFelip,ja que durant uns anys van compartir col·legi.
Notícies relacionadesUn altre truc que ha usat per donar més versemblança al seu personatge ha consistit a recórrer a una cotilla que li tirava les espatlles cap enrere i li proporcionava «més rectitud».Gil,que a televisió ha destacat en treballs d'humor comLa tiraiNoche Hache,s'està especialitzant en la Casa del Rei, ja que en una altra minisèrie de T-5 sobreAlfons de Borbó dóna vida a Joan Carles I.
En la minisèrie, que s'emetrà a la tardor, també hi apareixen els Reis (Juanjo PuigcorbéiMarisa Paredes), l'exmarit i la mare deLetizia, Eva SannumiAlfredo Urdaci.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents