«FACI COM BRUNI, TRIÏ UN FRANCÈS PETITÓ», DIU LA PUBLICITAT

Un anunci es mofa de l'estatura de Sarkozy

Carla Bruni i Nicolas Sarkozy, ahir, en una recepció oficial a Pequín.

Carla Bruni i Nicolas Sarkozy, ahir, en una recepció oficial a Pequín. / AFP / ERIC FEFERBERG

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Un anunci de l’empresa alemanya de lloguer de cotxes Sixt ha amargat el primer viatge oficial deCarla Bruni a la Xina com a primera dama de França. La glamurosa senyora deSarkozy ha estat utilitzada com a reclam en un espot publicitari que diu: «Faci comBruni: Triï un francès petitó. Per exemple, un Citroën C3», en al·lusió a la diferència d’estatura que hi ha entreNicolás Sarkozy(1,65 metres) i la model (1,77). La publicitat de Sixt, una empresa coneguda pels seus anuncis descarats i provocadors, ha causat els somriures dels francesos. La campanya va ser llançada el 19 d’abril passat a Alemanya però ja ha estat retirada dels diaris nacionals i de la pagina web de l’empresa, encara que l’anunci segueix tenint vigència en blocs d’internet, on corre com la pólvora.

No és la primera vegada que els Sarkozy són utilitzats com a reclam. Fa dos anys, la línia aèria de baix cost Ryanair va ser denunciada per la parella per fer servir una foto del president i de la seva llavors nòvia per vendre bitllets. «Amb Ryanair, tota la meva família pot venir al meu casament»,deiaBruni. L’aerolínia irlandesa va ser condemnada a indemnitzar els afectats amb 60.000 euros per danys i perjudicis.