EL XEF, DE 32 ANYS, DIRIGIRÀ EL DUES ESTRELLES I SEGUIRÀ A L'ANGLE
L'Àbac aposta per la joventut de Jordi Cruz
El buit que va deixar la traumàtica sortida deXavier Pellicerdel restaurant Àbac, l’únic dues estrelles Michelin que va tenir Barcelona fins que el Lasarte el va igualar el novembre passat, ha durat un mes i mig. El temps que ha trigat la propietat de l’hotel restaurant a tancar la contractació deJordi Cruz. No és una «figura mediàtica», com havia avançat a aquest diariJosep Maria González Simó, soci majoritari de l’Àbac, el març passat. Però el manresà és un dels cuiners espanyols amb més projecció, consolidat per la seva feina a L’Angle (al complex Món Sant Benet de Sant Fruitós de Bages), pel qual llueix una estrella després d’haver deixat empremta a L’Estany Clar (Cercs, Berga), on també va aconseguir la distinció quan només tenia 25 anys.
El jove, de 32 anys, que va ser escollit Millor Cuiner Jove el 2003 i Cuiner de l’Any el 2006, ha acceptat el repte «fantàstic» que suposa mantenir el llistó deixat perPellicera l’establiment ubicat al número 1 de l’avinguda del Tibidabo. I en un més difícil encara, es mantindrà al capdavant de L’Angle. «Va tot en el mateix paquet. Són restaurants complementaris; quan a L’Angle hi ha feina, a Àbac n’hi ha menys, tot i que al principi estaré més a Barcelona». La cuina serà la mateixa en un establiment i a l’altre. «És l’única que sé fer», puntualitza. ¿I les estrelles? «No ens preocupen gens. Si ens les treuen, no passarà res; les recuperarem». El doble desafiament deCruz començarà al maig.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics