MARÍA BARRANCO I MIRIAM DÍAZ-AROCA PROTAGONITZEN LA COMÈDIA DE WOODY ALLEN A L'APOLO
Verónica Forqué dirigeix l'obra 'Adulterios' a BCN

Miriam Díaz-Aroca (esquerra), María Barranco i Verónica Forqué (asseguda), a Barcelona. /
Jo l’adulteri el veig en les meves amigues; d’infidelitats només sé el que me n’expliquen elles», aclareixVerónica Forquéen la presentació d’Adulterios, aplaudida comèdia teatral deWoody Allenque arriba al Teatre Apolo de Barcelona el 10 de juny sota la seva direcció i ambMaría BarrancoiMiriam Díaz-Arocaen el repartiment. Per l’actriu madrilenya, els títols de les seves pel·lícules (com Sé infiel y no mires con quien o Por qué lo llaman amor cuando quieren decir sexo) són pura ficció. I hoés també el d’aquesta comèdia sobre libidos desbocades, enganys i mentides.«Fa 30 anys que visc amb la mateixa persona, sempre molt fidel», assegura amb la seva peculiar veueta per passar la qüestió de banyes a les seves dues actrius: «A mi no em miris», profereixBarrancoque, no obstant, deixa una escletxa al perdó conjugal: «No cal posar-se molt estreta; cal renovar-se i pensar que tot es pot salvar. Els adulteris passen a les millors famílies».
Més reticent al perdó és la televisivaDíaz-Aroca:«El que ja està ferit, més val liquidar-ho. Això de voler un nen o anar de viatge per salvar la parella no funciona». I el que tampoc funciona, ni tan sols per a la lleialForquéés això del matrimoni. «És la mort de tota esperança», escriuAllena l’obra, i la directora ho ratifica: «Per això jo no m’he casat. Si hi ha un contracte pel mig ja no m’agrada; estic amb algú perquè hi vull estar, crec en l’amor lliure».
BARRANCO, PSICOANALISTA // El muntatge, que suposa l’estrena deBarrancoiDíaz-Arocaen l’escena barcelonina (Forqué hi va debutar l’any passat com a actriu amb ¡Ay, Carmela!) i el primer treball conjunt del trio, explica les peripècies de Phyllis (Barranco), una psicoanalista «brillant i malparlada», molt avesada a les aventures i amb «una bena als ulls fins que, per nassos, recobra la vista», diu l’actriu malaguenya.Díaz-Arocaés la seva amiga Carol, «més primitiva, apassionada i amb menys enteniment».
Notícies relacionadesExplicaForquéque tenir-les totes dues a l’elenc, juntament ambFermín Herrero, Fernando Acaso iPaloma Bloyd, ha estat un luxe: «Estic encantada de treballar amb dues actrius tan altes, tan guapes i netes.Barrancohi aporta la seva particular vena còmica, m’agrada molt aquesta cosa absurda que té, iMiriamtambé té molt humor». Els afalacs són recíprocs. «Als directors no els agraden gens els actors; serien més feliços si poguessin treballar amb dibuixos animats. És un avantatge treballar amb una directora que és actriu», sosté la més divertidíssima de les almodovarianesMujeres al borde de un ataque de nervios.
De neuròtiques també ho són les dones, i tots els personatges d’aquesta comèdia, queAllendibuixa amb traç «àcid i una mica diabòlic però també compassiu i tendre, molt humà”, segons la directora, que ha seguit fil per randa el muntatge del novaiorquès. La «sofisticada» escenografia ens porta a l’escenari habitual del cineasta amb «un preciós»skylinede Manhattan apareixent per una finestra. «És una obra escrita per a dones, com la majoria dels seus treballs. Un text molt intel·ligent al qual he sigut molt fidel», postil·laForqué.
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- Accident de muntanya Mor un alpinista de Terrassa i la seva companya resulta ferida greu als Alps suïssos
- Playas Ametlla de Mar cierra sus playas por la aparición de una "mancha blanca y viscosa"
- Montserrat Tura: "No disfruto de la tranquil·litat. Trobo a faltar intervenir en la solució de problemes"
- El PSG lidera la Pilota d’Or amb destacada presència del Barça