EL CENTRE SUD-AFRICÀ VA OBRIR EL GENER PASSAT
Un cas d'abusos sacseja l'escola d'Oprah Winfrey
Gairebé tot el queOprah Winfreytoca es converteix en or, ja sigui un llibre, una pel.lícula o un candidat polític (encara queBarack Obama, a qui va recolzar, es desinfli de moment en les enquestes). No obstant, un núvol negre plana sobre un dels projectes humanitaris de la poderosa presentadora negra dels EUA: la seva escola per a nenes pobres a Sud-àfrica, que va inaugurar al gener i que ha finançat amb 32 milions d'euros, està sent investigada per maltractaments i abusos sexuals.
Les autoritats del país africà i un comitè d'investigació organitzat per la mateixaWinfrey(a la foto, amb una alumna del centre, a principis d'any) estudien les acusacions, que van sortir a la llum el 17 d'octubre, després que una nena s'escapés de l'Acadèmia de LideratgeOprah Winfrey,on ofereix classes, materials i allotjament gratis a 152 nenes.Winfreyha suspès la directora i també dues de les cuidadores.
L'estrella mediàtica --que va ser víctima d'abusos en la seva infància-- ha viatjat dues vegades a Sud-àfrica i s'ha reunit amb els pares de les alumnes. No ha fet declaracions públiques als EUA però, segons les informacions publicades a Johannesburg, està compungida. "Ho sento, us he fallat", expliquen que va dir als pares.
- L’inici de la ronda espanyola La Vuelta reafirma la internacionalització del ciclisme
- L’inici de la ronda espanyola El ciclisme i les banderes
- Polèmica presència de l’equip d’Israel
- L’inici de la ronda espanyola Jordi Masquef, alcalde de Figueres: "La Vuelta va més enllà de la marca Espanya"
- Crisi migratòria Bolaños avisa a Prohens que ha de complir la llei i acollir menors