A títol pòstum
Gavà atorga la Medalla d’Or a l’exalcalde de la ciutat Dídac Pestaña
A l’acte hi han acudit dos successors del consistori: Raquel Sánchez i Joaquim Balsera
Pestaña va ser alcalde del municipi durant cinc mandats consecutius
L’Ajuntament de Gavà (Baix Llobregat)ha atorgat aquest dijous la Medalla d’Or de Gavà a l’exalcalde socialista d’aquesta localitat Dídac Pestaña, mort el juliol del 2021. L’acte ha comptat amb dos successors del consistori: Raquel Sánchez, actual ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, i Joaquim Balsera. L’alcaldessa actual del municipi, Gemma Badia, ha sigut la que ha atorgat a títol pòstum la Medalla d’Or.
Aquesta decisió es va prendre en el Ple Municipal de l’Ajuntament el gener passat, en què es va decidir atorgar a Pestaña un dels reconeixements més importants que concedeix el consistori. Dídac Pestaña va ser alcalde del municipi durant cinc mandats consecutius, des de 1985 fins a la seva dimissió el 2005. Els últims anys de la seva activitat política va compaginar la tasca de ser alcalde amb la vicepresidència de l’Àrea Metropolitana, també va ser president de la Comissió Delegada del Pla Estratègic i vicepresident de Transports Metropolitans de Barcelona. El juliol del 2021, als 63 anys, va morir.
Notícies relacionadesL’exalcaldessa de Gavà i actual ministra ha definit Pestaña com un històric socialista i ha assegurat estar unida a ell per l’«immens honor» d’haver sigut alcaldessa de Gavà.
Avui hem atorgat la Medalla d'Or de Gavà a Dídac Pestaña, històric socialista a qui m'uneix l'immens honor d'haver estat alcaldessa d'aquesta ciutat.
— Raquel Sánchez (@raquelsjimenez) 7 de abril de 2022
Sempre seràs un referent per als nostres veïns i veïnes, la teva petjada perviurà als carrers del municipi. pic.twitter.com/jxcz8yOIws
Més notícies de Gavà a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
