CULTURA LOCAL
El Parc Arqueològic Mines de Gavà ofereix la visita guiada 'Mineres i deesses'
Es tracta d'«una visita guiada en clau de gènere» que es desenvoluparà just abans del Dia Internacional de la Dona
parc-arqueologic-170519-696x418
El Parc Arqueològic Mines de Gavà oferirà dissabte 7 de març l’activitat ‘Mineres i deesses’, que, segons expliquen des de l’Ajuntament, es tracta d’«una visita guiada en clau de gènere». De fet, la iniciativa tindrà lloc just abans del Dia Internacional de la Dona.
L’arqueologia de gènere vol saber on eren i què feien les dones en la prehistòria i identificar les activitats en què van participar. Amb aquesta visita, «intentarem fer ben visibles les dones en la prehistòria, al neolític i a les mines de Gavà», comenten des del consistori.
La visita, que es realitzarà a les 11 h i a les 12.30 h, serà gratuïta i està recomanada per a un públic a partir de set anys. Malgrat ser gratuïta, des del consistori recorden que les places són limitades i que, per tant, és necessari reservar amb temps.
La variscita, la pedra de Gavà
Notícies relacionadesLes de Gavà són les mines en galeria més antigues d’Europa i les úniques dedicades a l’extracció de variscita. Es tracta d’una pedra semipreciosa de color verd que extreien els gavanencs de fa 6.000 anys i amb què s’elaboraven ornaments que eren intercanviats al llarg del Mediterrani.
Més notícies de Gavà en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Disseny i heroïna, desencant polític i enveja pop de madrid Retorn a la Barcelona dels 80
- BARCELONEJANT El dolor envaeix Cadaqués
- PROJECTE URBANÍSTIC Un coworking a punt de ser enderrocat busca mecenes
- El fentanil és cada vegada més receptat en pacients amb dolor crònic
- De la botifarra de Laporta a la maneta que va obrir Lamine Yamal
- Novetats editorials La nova novel·la de Xavier Bosch, ‘Diagonal Manhattan’, es publicarà el 12 de març
- 10,3% més que el 2023 L’aeroport del Prat supera els 55 milions de passatgers per primera vegada en la seva història
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- GOVERN CENTRAL Sánchez proposa prohibir la compra d’habitatge a estrangers de fora de la UE i anuncia beneficis fiscals per fomentar el lloguer
- Previsió meteorològica Alerta per fred a tot Catalunya: el Meteocat alerta d’avisos taronges i grocs entre dimarts i dimecres