Un tastador de whisky confinat des de fa dos anys per no contraure Covid i perdre l’olfacte
Aquest escocès de 31 anys viu aïllat des que va esclatar la pandèmia per la por de patir qualsevol símptoma associat al virus
Anòsmia i agèusia són dues paraules que turmenten Blair Bowman. Aquest jove escocès, que treballa com a tastador de whisky, viu reclòs a la seva llar a Edimburg des que va esclatar la pandèmia per la por de patir qualsevol d’aquests dos símptomes associats a la Covid: la pèrdua de l’olfacte i del gust. Per a Bowman, l’aïllament preventiu és «la seva decisió» i, com a tal, és «feliç de fer-ho» perquè «hi continua havent risc».
Aquest escocès de 31 anys ajuda gent de tot el món a «trobar increïbles whiskys: «Durant molts anys he viatjat per Àsia, Amèrica, Europa... tot el món» i ja havia planificat el 2020 destinacions com la Xina, el Japó o Dubai», però «òbviament tot això va haver de ser cancel·lat». Actualment treballa assessorant els seus clients a traves de videotrucades: «Imagina que un dels símptomes fos quedar-se cec. Artistes, fotògrafs, dissenyadors..., ningú dins d’aquesta indústria» desitjaria «córrer cap risc d’agafar el virus».
Notícies relacionadesDes del març del 2020 les seves reunions de treball són telemàtiques: amb els tastos «enviem al client les mostres, i llavors puc ajudar-los», explica Bowman, que presumeix d’una important cartera de clients entre ambaixadors i membres de la reialesa.
«Soc increïblement afortunat per tenir una feina que no sento com a treball, afirma. Abans cobrava per viatjar al voltant del món i parlar sobre whisky; ara igual, però assegut a casa».
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
