Producte natural

Salmó salvatge d’Alaska: nascut a l’aigua més pura

Procedent de les aigües pures i cristal·lines del nord del continent americà, aquest peix té un alt contingut de nutrients i és una gran font d’omega-3

Salmó salvatge d’Alaska: nascut a l’aigua més pura
3
Es llegeix en minuts

Un clàssic del gener és voler compensar els excessos gastronòmics del Nadal amb una dieta sana, que moltes vegades acaba convertint-se en un menú trist i sense sabor. No obstant, això no cal que sigui així, ja que existeixen tota una sèrie de productes naturals i frescos a què se’ls pot treure moltíssim partit a la cuina alhora que es mantenen les seves propietats nutritives i saludables. El salmó salvatge d’Alaska n’és un, sobretot gràcies a les característiques del seu lloc d’origen.

Les prolífiques poblacions de salmó salvatge d’Alaska són testimoni del caràcter pristí de les aigües d’aquest gèlid estat americà. Per la singular topografia del seu fons marí i la presència de corrents oceànics rics en nutrients, les seves aigües són de les més productives i netes del món. A més, la remota ubicació de les zones de captura i les estrictes normes d’Alaska en matèria d’innocuïtat dels productes del mar garanteixen l’absència de contaminants ambientals nocius en aquests productes. 

Per això, un salmó que procedeix d’Alaska és sinònim que ha crescut nedant en aigües pures i cristal·lines, així com d’un alt contingut de nutrients. Es tracta d’una gran font de proteïna magra i conté abundants àcids grassos essencials omega-3 de cadena llarga, com els àcids docosahexaenoic (DHA) i eicosapentaenoic (EPA) que només es troben en productes d’origen marí. Aquest omega-3 s’obté de manera natural gràcies que els salmons s’alimenten de l’abundant krill que neda per les aigües del nord del continent americà. 

Bo per a la salut

Els àcids grassos omega-3 són greixos d’alta qualitat i un component clau en la dieta, ja que té múltiples beneficis per a la salut: són essencials per a la salut del cor, suprimeixen les respostes inflamatòries, milloren el flux sanguini i participen en la funció cerebral. En aquest sentit, ajuden a augmentar el nivell en sang de colesterol HDL, també conegut com a colesterol bo, cosa que contribueix a tenir menys probabilitats de desenvolupar cardiopaties o insuficiència cardíaca. 

Poden ajudar a reduir de manera notable el nombre de triglicèrids a la sang, reduint així el risc de patir cardiopaties. El salmó d’Alaska també té un alt percentatge de moltes vitamines i minerals essencials, incloses les vitamines E, A, D i B-12. A més, proporciona una proteïna completa i d’alta qualitat que manté els músculs i ossos forts i saludables.

Cicle de vida natural

A aquestes característiques pròpies del salmó s’uneix la manera de treballar de les pesques d’Alaska, que capturen els peixos en el seu hàbitat natural, en mar obert. Els peixos viuen de forma salvatge i el seu mètode de captura no interfereix en l’ecosistema, per la qual cosa la seva alimentació i cicle de vida és natural i intacte. Per si no fos prou, la qualitat dels productes del mar d’Alaska està garantida per l’Administració d’Aliments i Medicaments i el Departament de conservació del Medi Ambient d’Alaska.  

Després de la seva captura, els salmons es processen un a un, manualment, per garantir la qualitat dels productes distribuïts. A continuació, els productes de salmó d’Alaska es transporten per barco, avió i camió a detallistes i restaurants per satisfer la demanda dels consumidors de tot el món, que poden disfrutar d’un producte sostenible, saludable i, sobretot, molt saborós. 

Notícies relacionades

El salmó salvatge d’Alaska es troba en la majoria de supermercats, peixateries i botigues gurmet (en la seva pàgina web poden consultar-se els punts de venda). Cuinar-lo sense descongelar permet guanyar temps i assegurar-se una cocció en el seu punt. Primer, això sí, s’ha d’esbandir sota aigua freda per eliminar qualsevol glacejat de gel. Després, s’ha d’embolicar en paper absorbent gruixut uns minuts per eliminar l’aigua sobrant. Finalment, es pot cuinar de diverses formes: a la paella, al forn al vapor, bullit, amb la salamandra o a la graella.

La recepta: salmó salvatge d’Alaska amb glacejat cítric

Temes:

Alimentació