Nou rècord
Neymar supera Pelé en la golejada del Brasil davant Bolívia
La selecció brasilera de futbol s’ha imposat aquesta matinada a Bolívia (5-1) en el seu primer partit de les eliminatòries sud-Americanes per al Mundial de Mèxic, els Estats Units i el Canadà 2026, un duel en què el davanter Neymar va superar Pelé per convertir-se en el màxim golejador històric de la ‘canarinha’, mentre que l’Uruguai va superar Xile (3-1).
A l’Estadi Estadual Jornalista Edgar Augusto Proença de Belém, el combinat dirigit per Fernando Diniz no va tenir problemes per doblegar el seu rival, malgrat que l’astre de l’Al-Hilal saudita va fallar un penal superat el quart d’hora i poc després va desaprofitar un mà a mà davant el porter bolivià.
No obstant, el madridista Rodrygo Goes va desterrar els dubtes posant l’1-0 en el minut 24, un resultat amb què s’arribaria al descans. L’atacant del FC Barcelona Raphinha va ampliar la renda tot just reprendre’s la contesa (min. 47), i Rodrygo va tancar el seu doblet al 53 per consolidar l’avantatge.
Va ser precisament el madridista el que, amb una assistència una mica més tard, va contribuir que Neymar passés a la història; l’exculer necessitava només un gol per superar els 77 gols de Pelé amb la ‘Verdeamarela’, que va arribar al minut 61. Ja en el descompte, va anotar la seva diana número 79 (min. 93), després que Bolívia maquillés el resultat per mitjà de Víctor Ábrego.
Per la seva banda, Marcelo Bielsa va debutar com a seleccionador de l’Uruguai amb una sòlida victòria davant Xile (3-1), dirigida pel ‘Toto’ Berizzo, gràcies a un doblet de Nicolás de la Cruz i un del madridista Fede Valverde a l’Estadio Centenario de Montevideo.
Notícies relacionadesEl davanter de River Plate va inaugurar el marcador en el minut 38 després d’una bona jugada del culer Ronald Araujo, i va tornar a veure porta al minut 71. Abans, el capità charrúa havia ampliat la distància en la prolongació de la primera part (min. 45). Arturo Vidal, que va entrar des de la banqueta, va fer el gol de l’honor per als xilens (min. 74).
«Estic molt content. Mai havia imaginat que batria aquest rècord, però no vull dir que soc millor que Pelé només per haver-lo superat en aquest rècord», va dir després del partit en declaracions recollides per EFE.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Condemnats del 'procés' Estrasburg declara que no es van violar els drets de Junqueras, de Sànchez o Turull pel 'procés'
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Tempestes, alertes i por
- II Fòrum Empresarial Peralada Gael Rodríguez i Jordi Masquef discuteixen sobre "recuperar el prestigi" de Portbou i Figueres
- Xarxa mallada Els enginyers aposten per connectar el riu Ter amb el nord de la Costa Brava en casos d’emergència
- CAS KOLDO L’Audiència Nacional obre una peça separada per investigar els pagaments en metàl·lic del PSOE Ábalos i Koldo García
- Patrimoni artístic La Justícia dona 15 dies al MNAC per entregar la documentació de les pintures de Sixena a la DGA
