Futbol
Denunciat per insults racistes a un nen en un partit infantil a Barcelona
Els Mossos van identificar l’espectador que havia injuriat el xaval per ser de raça negra i l’àrbitre va suspendre el matx entre la Penya Barcelonista Barcino i la Fundació Futbol Badalona que es jugava al barri barceloní de Sant Martí de Provençals.

Els Mossos d’Esquadra han identificat i denunciat penalment aquest dilluns un home acusat de proferir insults racistes a un nen que estava jugant un partit de futbol infantil al Camp Municipal de Futbol Menorca, al barri de Sant Martí de Provençals de Barcelona, segons ha informat BTV.
Els incidents van passar diumenge cap a les 11.30 del matí. En aquell moment els Mossos van rebre un avís per telèfon segons el qual s’acabava d’interrompre un partit de futbol infantil per decisió arbitral. El col·legiat havia parat el joc perquè un espectador estava insultant greument un nen de raça negra que participava en el partit. Estaven jugant la Penya Barcelonista Barcino contra la Fundació Futbol Badalona. L’afectat era un nano de la Penya Barcelonista Barcino.
Aquest matí hem identificat i denunciat penalment un espectador que proferia insults racistes contra un jugador d'un equip de futbol infantil al Camp Municipal de Futbol Menorca de Barcelona #StopDelictesOdi pic.twitter.com/OgSwfelXY4
— Mossos (@mossos) 5 de marzo de 2023
En el moment que l’àrbitre va aturar el partit –tot i que el que menys importava era el resultat– guanyava el conjunt barceloní al badaloní per 3-2. El partit es va suspendre i ja no es va reprendre, tal com indica el reglament corresponent.
Notícies relacionadesEls agents de la policia autonòmica catalana van arribar al camp de futbol i van identificar de seguida l’espectador que havia llançat els insults de tipus racista contra el jove futbolista. Posteriorment, el pare del menor afectat es va desplaçar a una comissaria dels Mossos per denunciar els fets.
Sobre los acontecimientos de hoy en el Menorca:
— PB Barcino (@pbbarcino) 5 de marzo de 2023
Adjuntamos extracto del acta arbitral.
CERO RACISMO EN LAS GRADAS! pic.twitter.com/Wyax6JwsZr
La PB Barcino va emetre un comunicat de rebuig pels fets. «Des de la PB Barcino volem mostrar el nostre més absolut rebuig pel desagradable incident (...) En la nostra institució no té cabuda el racisme i a les nostres grades sempre es lluitarà contra la discriminació. Volem agrair a les nostres famílies la fermesa mostrada després del repulsiu atac. Zero racisme a les grades».
- Aeroport del Prat Aterra d’emergència un avió a Barcelona per donar assistència mèdica a un passatger
- Crònica rosa Futbol i amor: el partit de la premsa rosa
- Ciència Albirat per primera vegada un diable negre viu a la superfície del mar
- Educació a Catalunya «Sense uns continguts ben assentats és impossible ser competent»: els docents assenyalen les esquerdes dels nous currículums
- EDUCACIÓ SUPERIOR La universitat detecta mancances acadèmiques serioses en els alumnes
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- Laboral ¿Com m’afecta la reducció de la jornada laboral si ja treballo 37,5 hores a la setmana o menys?
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- La indústria de l’esport Benvingut, Mr. Silver
- Futbol americà Una Superbowl per als annals