L'EUROCOPA 2016
França defensa el dispositiu de seguretat contra els 'hooligans'
"Estava perfectament adaptat a aquest partit. Era suficient", assegura el responsable de la policia de Marsella

rpaniagua34225126 a man is apprehended by french police in downtown 160612151409 /
Els terribles episodis de violència viscuts en l'inici de l'Eurocopa no han convençut les autoritats franceses de la seva nefasta planificació. Un partit entre Anglaterra i Rússia feia presagiar el pitjor i la policia no va estar a l'altura, una evidència que no han volgut reconèixer a les altes esferes del país.
"El dispositiu estava perfectament adaptat per a la sensibilitat d'aquest partit. Era suficient", va afirmar el responsable de la policia de Marsella, Laurent Núñez, que almenys va admetre que per als pròxims partits que es disputin en aquesta ciutat del sud de França es "treuran les conclusions" del que ha passat.
DOBLE ATURADA CARDÍACA
La batalla campal entre seguidors russos i anglesos va deixar 31 ferits lleus i quatre de greus. El màxim responsable de la seguretat de Marsella va insistir que les forces de l'ordre van intervenir cada vegada que es produïa un enfrontament "per dispersar els manifestants".
El ferit més greu, un anglès de 51 anys que va patir una doble aturada cardíaca al ser agredit amb una barra de metall, estava "estable" aquest matí, mentre que la majoria de la resta de ferits "ja han sigut donats d'alta dels centres sanitaris on van ser atesos", va afegir Núñez.
ERRORS ALS CONTROLS
Les autoritats franceses admeten que va haver-hi errors als controls d'accés a l'estadi Velódrome, ja que alguns espectadors russos van aconseguir introduir-hi petards, bengales i elements pirotècnics. És una de les coses que han de corregir-se.
França ja té una llista negra amb 3.000 britànics als quals no permet entrar al seu territori per generar disturbis
El ministre de l'Interior, Bernard Cazeneuve, va presidir a última hora de dissabte una "reunió de crisi" en què es van abordar punts com ampliar les prohibicions de venda d'alcohol o incrementar les llistes de persones a qui s'imposen restriccions.
Notícies relacionadesFrança ja té una llista negra de 3.000 britànics als quals no permet entrar al seu territori per estar fitxats com a generadors de disturbis, mentre que el Regne Unit ha retirat el passaport a centenars de ciutadans.
Ara s'impedirà que qualsevol que sigui identificat per participar en incidents s'acosti a les proximitats dels estadis, a les zones de seguidors o als centres urbans on continua la festa després del futbol. Queda gairebé un mes de Eurocopa i s'ha d'evitar episodis tan lamentables com l'ocorregut a Marsella.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se