Mirant al futur
Un pla d’educació pioner
Prat Educació continua innovant el seu currículum i aposta per les competències de lideratge en batxillerat i cicles formatius

La institució Prat Educació, especialitzada en batxillerat i en cicles formatius, s’ha convertit en el primer centre d’Espanya a incloure en els seus plans d’estudi un mòdul per fomentar les capacitats de lideratge dels seus estudiants. Aquesta escola compta amb una gran trajectòria al capdavant de les innovacions en el camp de l’educació i aquesta iniciativa, desenvolupada junt amb l’equip de la plataforma TeamLabs, torna a actualitzar el seu model formatiu a fi de cobrir les necessitats reals del context laboral actual.
Tal com comenta Justi Hidalgo, cap d’estudis i coordinador pedagògic del centre, aquesta nova proposta curricular té l’objectiu de complementar les classes teòriques i pràctiques de cicles formatius i batxillerat, oferint una sèrie de competències tant personals com professionals altament demanades a escala laboral. I és que cada vegada les empreses valoren més aquells perfils proactius capaços d’afrontar amb determinació qualsevol tipus de desafiament.
Tres punts cardinals
Aquest nou projecte educatiu s’estructura entorn de tres eixos vertebrals que posen a l’abast dels alumnes tota mena d’eines i habilitats per aprendre a gestionar el treball a diferents nivells.
En primer lloc, es troben les sessions de lideratge personal, centrades en la principal figura d’aquest mòdul: el mateix alumne. Aquí els estudiants desenvolupen tota mena de competències relacionades amb l’autoconeixement, com la capacitat d’autoanàlisi, la fixació d’objectius o la intel·ligència emocional.
En segon lloc, el mòdul es dirigeix a una de les qualitats més requerides per les empreses: el lideratge en equip. Aquestes sessions es focalitzen sobre activitats més col·laboratives, com la feina en equip, la presa de decisions conjuntes o la gestió de projectes en equip.
Finalment, el mòdul acaba la seva formació a través de l’ensenyament d’habilitats amb impacte social, com la identificació i anàlisi de tendències, la creació de xarxes de contactes o la internacionalització de projectes. Una proposta educativa integral que busca que els estudiants assoleixin el seu potencial més gran.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE