Mirant al futur
Un pla d’educació pioner
Prat Educació continua innovant el seu currículum i aposta per les competències de lideratge en batxillerat i cicles formatius
![Un pla d’educació pioner Un pla d’educació pioner](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/54a477ae-0d51-4157-967d-b0ef4e6d4568_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
La institució Prat Educació, especialitzada en batxillerat i en cicles formatius, s’ha convertit en el primer centre d’Espanya a incloure en els seus plans d’estudi un mòdul per fomentar les capacitats de lideratge dels seus estudiants. Aquesta escola compta amb una gran trajectòria al capdavant de les innovacions en el camp de l’educació i aquesta iniciativa, desenvolupada junt amb l’equip de la plataforma TeamLabs, torna a actualitzar el seu model formatiu a fi de cobrir les necessitats reals del context laboral actual.
Tal com comenta Justi Hidalgo, cap d’estudis i coordinador pedagògic del centre, aquesta nova proposta curricular té l’objectiu de complementar les classes teòriques i pràctiques de cicles formatius i batxillerat, oferint una sèrie de competències tant personals com professionals altament demanades a escala laboral. I és que cada vegada les empreses valoren més aquells perfils proactius capaços d’afrontar amb determinació qualsevol tipus de desafiament.
Tres punts cardinals
Aquest nou projecte educatiu s’estructura entorn de tres eixos vertebrals que posen a l’abast dels alumnes tota mena d’eines i habilitats per aprendre a gestionar el treball a diferents nivells.
En primer lloc, es troben les sessions de lideratge personal, centrades en la principal figura d’aquest mòdul: el mateix alumne. Aquí els estudiants desenvolupen tota mena de competències relacionades amb l’autoconeixement, com la capacitat d’autoanàlisi, la fixació d’objectius o la intel·ligència emocional.
En segon lloc, el mòdul es dirigeix a una de les qualitats més requerides per les empreses: el lideratge en equip. Aquestes sessions es focalitzen sobre activitats més col·laboratives, com la feina en equip, la presa de decisions conjuntes o la gestió de projectes en equip.
Finalment, el mòdul acaba la seva formació a través de l’ensenyament d’habilitats amb impacte social, com la identificació i anàlisi de tendències, la creació de xarxes de contactes o la internacionalització de projectes. Una proposta educativa integral que busca que els estudiants assoleixin el seu potencial més gran.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius