
El centre de formació professional Pere Martell aposta pels cicles de perfils industrials a l’observar que «el mercat laboral demanda cada vegada més professionals que hagin arribat a bons nivells en totes les competències, incloses les transversals. Si el món canvia a una velocitat de vertigen, nosaltres no podem utilitzar les mateixes eines per educar que fa 40 anys». En aquest escenari, compten amb tecnologies de la indústria 4.0, com la realitat augmentada, i es potencia l’ús de les noves metodologies a través de la formació permanent del professorat i invertint en nous equipaments.
El model d’aprenentatge situa l’alumnat al centre i li atorga la responsabilitat de resoldre de forma col·laborativa els reptes plantejats. Aquesta manera de treballar implica una visió pròxima a la realitat laboral dels futurs professionals. Aquesta no és l’única metodologia activa, ja que es fa servir l’aula invertida com a mètode per modular els ritmes d’aprenentatge, recolzament o repàs per avançar continguts més teòrics i aprofitar el temps a l’aula per realitzar treballs més pràctics. Tampoc es deixa de banda la gamificació i l’aprenentatge basat en jocs, ja que suscita un fort interès per part d’alumnes i professors.
L’Institut Pere Martell està treballant en l’adaptació dels continguts curriculars dels cicles a la demanda real de cada sector.
ADAPTACIÓ A L’ENTORN
Notícies relacionadesL’objectiu és donar resposta a la necessitat de nous perfils professionals. D’una banda, s’ha realitzat una actualització de continguts pionera en el CFGS de Sistemes de Telecomunicacions i Informàtics, centrats en el 5G, la ciberseguretat i els ‘smartphones’. De cara al curs 2022-23 es començaran a impartir matèries específiques pensades per al vehicle elèctric i híbrid.
Aquesta oferta ajustada al mercat ha convertit el Pere Martell en centre de referència. L’ocupació dels graduats en formació professional és del 89%, segons les enquestes que realitza el centre. La taxa d’atur dels graduats és d’un 11%, més baixa que en els últims anys, que de mitjana se situava per sobre del 15%. A més, aquesta dada és molt inferior a la taxa d’atur dels joves catalans d’entre 16 i 24 anys (25,3% en el primer trimestre de 2022. Destacar també que un 60% dels graduats que s’insereixen en el món laboral tenen una feina relacionada amb els seus estudis. En els estudis de grau mitjà, la mitjana d’ocupació és del 87%, mentre que els estudis de grau superior (CFGS ) tenen una mitjana d’ocupació del 93,12%.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Els CAPs tindran terapeutes per a la societat envellida
- Pensions Això és el que cal cotitzar per jubilar-se amb 63 anys
- Mètode criminal Lladres experts en ‘scalping’ s’acarnissen amb Catalunya
- Fenomen viral Montoya, de 'La Isla de las tentaciones': "Tant de bo córrer en aquesta banda"
- Moció de censura El PSC entrarà al govern de Ripoll amb Junts i ERC per arrabassar l'alcaldia a Sílvia Orriols
- Entrevista Josep Maria Trigo, astrònom: «Un asteroide com el 2024 YR4 pot produir un esclat atmosfèric»
- Sector vitivinícola Espanya accelera les exportacions de vi als Estats Units per esquivar possibles aranzels
- DEBAT SOBRE L'ALIMENTACIÓ SALUDABLE Els superaliments són com Superman: no existeixen
- Hores abans de la bilateral Paneque escenifica amb ERC el pacte per a la creació de l’empresa pública de Rodalies