L’1 i 2 de juny

Confirmada ISE, la primera fira presencial aquest any a Barcelona

Els professionals de l’àudio i el vídeo professional són els protagonistes de la reactivació de l’activitat firal

presentacin-salon-ise

presentacin-salon-ise

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

L’1 i 2 de juny obrirà a Barcelona la primera fira presencial d’aquest any a Fira de Barcelona. L’ISE Live & Online és un certamen especialitzat en la indústria de l’àudio i del vídeo amb un efecte econòmic ressenyable i de gran influència en el món de l’oci i el turisme. La direcció de la fira Integrated Systems Europe (ISE) assegurava abans de la pandèmia que la celebració d’aquest saló d’influència mundial a Barcelona tindria un impacte econòmic d’uns 400 milions d’euros. Les expectatives s’han trencat amb les restriccions a la mobilitat internacionals però la posada en marxa de la fira a Barcelona dimarts i dimecres de la setmana vinent és un pas endavant en la recuperació econòmica postpandèmica. El director general de l’organització, Mike Blackman, opinava llavors que l’efecte econòmic multiplicador de la fira es calculava entre 12 i 20 vegades si es tenien en compte els negocis que orbiten en el seu entorn. Les perspectives de visitants són encara difuses, però molt per sota dels 90.000 als quals s’aspirava abans de la Covid.

 

La fira ISE és un camp de proves per al Mobile del juny. El contingut dels salons a la fira ISE és altament especialitzat, però qualsevol empresa que vulgui potenciar la seva imatge exterior ha d’estar atenta als avenços en àudio i vídeo. Sistemes de projecció, controls remots manuals, cablejat, infraestructura de conferències, senyalització digital, sistemes d’àudio i gestió de continguts. La utilització de tecnologies audiovisuals en tots els àmbits és el terreny favorit, amb temàtiques específiques afegides en cada edició (realitat augmentada, realitat virtual, etc.). Totes aquestes tecnologies gaudeixen de bona salut en temps de pandèmia i amb grans perspectives de creixement també entre les pimes, després de l’abaratiment rellevant de les tecnologies utilitzades.

L’objectiu d’aquesta edició tan especial és ajudar la indústria a encarar el futur i recuperar el pols econòmic després de la pandèmia. Els assistents podran recórrer els estands dels expositors, presenciar presentacions en viu en el Main Stage (escenari principal) d’ISE, fer contactes i escoltar música en viu en un entorn segur. També conèixer l’AV Clúster i representants de l’Ajuntament de Barcelona, visitar la Catalan Innovation Zone i connectar-se amb el sector a l’AVIXA AV Experience Zone.

Hi seran presents marques com Panasonic, Shure, Arthur Holm, Equipson, d&b audiotechnik, InFiled o Waapiti. Equips professionals des de pantalles fins a ‘software’ per a una indústria multimèdia que guanya protagonisme. Juntament amb l’espectacularitat necessària en una fira d’aquestes característiques, se celebraran també conferències. Dimarts es tractarà ‘La transformació digital per a empreses liderades per la tecnologia’ amb Marc Vidal, un dels professionals més influents en digitalització a Espanya. Dimecres està prevista la conferència sobre el ‘retail’ a càrrec de María Callis, experta en estratègia empresarial digital i disseny, i presidenta del Retail Design Institute Spain. Analitzarà els casos d’IKEA, el Barça i MADE.

Estan previstes també taules rodones organitzades per TNW, que seran transmeses en viu a unes pantalles situades a l’escenari principal:

Notícies relacionades

1 de juny: “Tàctiques de màrqueting en un món ‘online’”. Rebecca Roth, especialista en xarxes socials i coordinadora de creació d’imatge del Goddard Space Flight Center de la NASA, i Genia Shipova, directora de màrqueting de Daily Motion, parlaran sobre tàctiques de màrqueting digital. El 2 de juny es preveu la conferència ‘¿Quin és el teu propòsit?’ Alice K. Steenland, directora general de sostenibilitat de Dassault Systèmes, estarà acompanyada d’altres experts per intercanviar impressions sobre el posicionament de les marques o serveis en l’escenari postpandèmia.

‘Start-ups’

ACCIÓ, ISE i TNW s’associen per produir tres sessions d’Empresa Emergent Nation que tindran lloc durant les dues jornades de la fira en el Main Stage. L’objectiu és posar en valor el talent emprenedor de les ‘start-ups’ catalanes en àmbits com Smart Cities, Gaming o XR. El colofó el posarà una festa a l’aire lliure, dedicada al ‘networking’, que tindrà lloc a l’exterior dels pavellons 2 i 3 de Fira Gran Via, a partir de les 18.00 h, organitzada per ISE i patrocinada per ACCIÓ i pel patrocinador tecnològic Adamson Systems Engineering. Actuaran en directe la Barcelona Cool Covers Band.

Temes:

Empreses