21 set 2020

Anar al contingut

ESDEVENIMENT INTERNACIONAL

El sector vinícola espanyol s'obre al món a la Barcelona Wine Week

La BWW obre per primera vegada les portes amb l'objectiu de projectar l'excel·lència del vi espanyol a la resta del món

L'esdeveniment està dissenyat per augmentar les oportunitats de negoci i maximitzar el retorn de les empreses expositores

Anna Solà

El sector vinícola espanyol s'obre al món a la Barcelona Wine Week

El saló de referència del vi espanyol, la Barcelona Wine Week (BWW), obrirà per primera vegada les portes el 3 de febrer al pavelló 8 del recinte de Montjuïc, impulsat per Fira de Barcelona a través de la seva societat Alimentaria Exhibitions. 

Sorgit a partir de l’espai Intervin del saló Alimentaria, aquest certamen té la voluntat de convertir-se en l’aparador més gran del vi espanyol de qualitat per als operadors nacionals i internacionals. 
Per això oferirà fins al 5 de febrer grans oportunitats de negoci per al sector vinícola, així com múltiples activitats per aprendre, inspirar-se, descobrir tendències i explorar el vessant més sensorial del vi. 

Aquesta nova proposta ha rebut una acollida molt positiva per part d’empreses, institucions i organismes del sector en l’àmbit nacional; sense anar més lluny, ha assolit un acord amb la Federació Espanyola del Vi (FEV) per a l’elecció dels principals mercats d’interès del sector vinícola.
La col·laboració de la BWW amb la FEV posarà el vi espanyol al centre de l’interès de l’esdeveniment, amb una identitat i imatge pròpies que el projectin internacionalment.

Per això, els organitzadors estan treballant en una de les reivindicacions tradicionals dels cellers expositors: un gran programa de compradors de vi dels principals països receptors de vi espanyol.

Obertura internacional

Amb l’objectiu de ressaltar la diversitat i qualitat del mercat actual, la Barcelona Wine Week aglutinarà i posarà de relleu l’àmplia oferta de les diferents zones vitivinícoles espanyoles, donant cabuda a tota mena de cellers i especialitats, tot això per projectar l’excel·lència del vi espanyol internacionalment. Javier Pagés, president de la Barcelona Wine Week i del Consell Regulador DO Cava, assenyala sobre això: «Amb aquesta proposta de valor, la BWW irromp en el panorama firal per donar resposta a la demanda de les empreses i entitats del món del vi a la recerca d’una nova plataforma d’internacionalització». 

Amb 953.000 hectàrees, Espanya és el país amb més superfície de cultiu dedicada a la vinya de tot el món. Ocupa, a més, la primera posició en exportació de vi, amb més de 21 milions d’hectolitres anuals, segons dades de l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi. En conseqüència, l’esdeveniment busca impulsar els negocis i maximitzar el retorn de les empreses expositores. La participació de les empreses espanyoles a la BWW comportarà excel·lents oportunitats per establir contactes amb compradors de vi estrangers amb l’objectiu últim d’incrementar les seves exportacions. 

Es tracta d’un plantejament que valora molt positivament José Luis Benítez, director general de la FEV: «La posada en marxa de la BWW és una bona notícia que pot contribuir a la millora de la imatge i del valor del vi espanyol en els mercats internacionals». A través del programa BWW Hosted Buyers, el saló preveu convidar més de 300 professionals internacionals d’alt nivell procedents de 37 països considerats estratègics per al sector, entre els quals destaquen el Regne Unit, Alemanya i Holanda, entre d’altres. 

A més, l’acord de col·laboració firmat entre la BWW i l’European Sales & Marketing Association (ESMA), l’associació més gran de distribuïdors i productors d’Europa, assegura l’assistència de nombrosos professionals membres d’aquesta entitat. D’altra banda, l’organització de la BWW avala la presència de prop de 1.000 professionals nacionals del sector amb poder de decisió i de compra acreditats, a través del programa VIP Buyers. 

Tastos i tallers 

Més enllà de l’oportunitat d’establir contactes de negocis, la BWW acostarà els professionals a les últimes tendències a partir de conferències, taules rodones i sessions formatives a través de l’àrea de dinamització BWWHub. 

Amb aquestes propostes, pretén enfortir els vincles entre el món del vi i la cultura, a més de generar oportunitats de ‘networking’, i d’actualitzar i compartir coneixements i novetats de gran interès per al sector. Aquesta àrea d’activitats comptarà amb la participació d’experts de prestigi, com ara l’enòleg Antonio Flores o el ‘sommelier’ Ferran Centelles, entre d’altres. A l’espai Speakers Corner se celebraran conferències diàries amb ponents de renom internacional, en les quals tractaran aspectes com ‘El vi espanyol al món’, ‘La distribució dels vins ‘online’’, ‘L’enoturisme 3.0’ o ‘L’excel·lència en sala’. 

A més, cada dia tindran lloc diferents tastos per a un màxim de 60 persones, dirigides per ‘sommeliers’ prestigiosos. El certamen serà també un espai per aprendre’n més i gaudir amb el vi.  L’esdeveniment convidarà els professionals a viure diferents experiències sensorials lligades al món del vi, com ara instal·lacions artístiques i tastos musicalitzats. Precisament, la música serà el fil conductor d’activitats tan suggerents com un tast de vins marins (produït a prop del mar) amb havaneres i cants d’anada i tornada, i d’experiències sensorials sinestèsiques amb tast. Aquesta activitat tindrà fins a quatre sessions diàries.

Protagonisme per als destil·lats

L’esdeveniment dedica un espai important a la cocteleria i als destil·lats. A través del Barcelona Cocktail Art, en aquesta àrea d’exposició i activitats es donaran a conèixer les propostes i productes més innovadors en matèria de productes destil·lats i cocteleria amb la sostenibilitat com a fil conductor. 

En aquest sentit, George Restrepo, coordinador del Barcelona Cocktail Art, destaca: «Hem volgut donar un sentit conceptual a l’àrea per centrar-nos en un aspecte concret de la indústria, com és la sostenibilitat». 

Per això, es posarà el focus en els productes de km 0 i la rèplica de sistemes de treball de diferents zones del món, com passa amb el sake, que ha començat a elaborar-se al delta de l’Ebre, o el vermut, ara també a l’Argentina, per exemple. «Aquestes dinàmiques passen per l’aprofitament de recursos i el treball amb el territori i les persones», explica Restrepo.

Temes: Alimentaria