Noves tendències

La moda nupcial conquereix Barcelona

Cita amb les noves tendències del sector 'bridal' a Valmont Barcelona Bridal Fashion Week

El recinte de Monjuïc es converteix en el mirall de les novetats en vestits de casament

collage2

collage2

5
Es llegeix en minuts
Anna Solà

Valmont Barcelona Bridal Fashion Week (VBBFW) torna a convertir-se enl’epicentre internacional de la moda nupcial entre els dies 23 i 28 d’abril. Al voltant de 900 vestits de 35 firmes nacionals i internacionals creuaran la passarel·la d’aquest esdeveniment que tindrà lloc als pavellons 1 i 2 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, a la plaça d’Espanya. 

El saló dedicat a la moda 'bridal' celebra l’edició més gran de la seva trajectòria centrant la seva atenció en el factor 'fashion' de la moda nupcial i en el talent, el disseny i la creativitat com a elements clau de la innovació i internacionalització de les marques espanyoles, reconegudes per tot el món.

L’esdeveniment reuneix a la passarel·la, entre els dies 23 i 26 d’abril, i a la fira comercial, entre els dies 26 i 28 d’abril, les firmes més prestigioses i influents del sector, tant a nivell nacional com internacional, amb la voluntat d’oferir a empreses i professionals la plataforma firal més completa de moda nupcial. Es confirma, a més, com la cita líder a Espanya i la més significativa de les fires mundials de la seva especialitat, ja que uneix a la mateixa plataforma firmes de l’àmbit de la moda per als nuvis i la més àmplia oferta dels vestits de còctel i 'eveningwear'.

Cares noves

VBBFW incorpora en aquesta edició marques que desfilaran per primera vegada, com araMarchesa, la firma nord-americana que presentarà la seva col·lecció Spring 2020 al Palau Reial de Pedralbes durant la Barcelona Bridal Night, i The Atelier, el director creatiu del qual és Jimmy Choo, el reconegut dissenyador que exhibirà la nova col·lecció de vestits de núvia. 

Marchesa i The Atelier by Jimmy Choo desfilaran per primera vegada a VBBFW

Entre les novetats de la passarel·la en aquesta edició també destaca el famós dissenyador nord-americà Zac Posen, que mostrarà a Barcelona les seves últimes creacions; les nord-americanes Maggie Sottero i Mori Lee; la israelita Flora; les espanyoles Aire Barcelona, Fely Campo, Beba’s Closet, Sedomir Rodríguez de la Sierra, María Salas, i la búlgara Julia Kontogruni. A aquestes marques s’hi suma la presència de grans firmes com ara Pronovias, encarregada de tancar la passarel·la, i Rosa Clará, que en aquesta edició presentarà la seva col·lecció a la Llotja de Mar de la capital catalana. 

Aspecte renovat

Aquest any Barcelona Bridal Fashion Week, organitzat per Fira de Barcelona, uneix esforços amb l’empresa suïssa d’alta cosmètica Valmont per impulsar la creativitat, la innovació i el disseny d’aquest sector. Per aquesta raó l’esdeveniment ha passat a dir-se Valmont Barcelona Bridal Fashion Week. L’acord reforça el vincle entre les dues firmes per afavorir la creativitat, l’art i la bellesa i aconseguir que els millors dissenyadors i les seves creacions acudeixin a un esdeveniment que atraurà els focus de la moda internacional durant gairebé una setmana. 

En aquest sentit, el CEO de Valmont South Middle Europe, Julien Michoud, afirma: “Aquesta aliança representa una fita per a nosaltres en l’aposta per ser referent en innovació del sector de la bellesa mundial. És un orgull poder formar part d’un esdeveniment tan important i en el qual la dona té un paper protagonista, com succeeix en la Valmont Barcelona Bridal Fashion Week”.

D’altra banda, Estermaria Laruccia, directora de VBBFW destaca: “És un plaer donar la benvinguda a Valmont i al seu equip. Hi compartim la passió per a les expressions artístiques en les seves diferents formes i l’atenció i interès per la innovació conjugada a la tradició. I aquestes són les millors premisses per a una col·laboració exitosa que potenciï encara més la qualitat i internacionalitat del nostre esdeveniment”. En el marc d’aquesta aliança, la firma dedicada a la cosmètica cel·lular de luxe prepara una gran àrea de cura i relax dedicada al benestar de les models que protagonitzaran les desfilades previstes durant la passarel·la. 

Talent emergent

Per segon any consecutiu, la passarel·la aposta pels nous talents amb la desfilada New Talent Show, en què participaran sis dissenyadors emergents: els italians Simone Marulli i Poesia Sposa, i les espanyoles Olga Maciá, Chiffon Atelier, Mireia Balaguer i Lorena Panea. L’aposta de VBBFW passa també per la conquesta de mercats en expansió d’altres continents, on els vestits i complements de núvia, nuvi i cerimònia del món occidental obtenen especial interès. 

Des de la seva posició com a saló internacional de moda, VBBFW potencia la promoció de les firmes a l’exterior, centrant-se en els Estats Units, Llatinoamèrica i els mercats asiàtics. Presta especial atenció a la Xina pel seu gran potencial comercial i al Japó per la dinamització de tendències que duu a terme a l’Extrem Orient.  D’altra banda, Itàlia, França, Alemanya, Portugal,el Regne Unit, Rússia i altres països de l’Europa de l’Est també estan en el punt de mira en l’estratègia d’internacionalització de la cita barcelonina.

Exposició comercial

El 'trade fair' agafarà el relleu de la passarel·la. Obrirà les seves portes el 26 d’abril fins al dia 28 per mostrar els més de 28.000 vestits de núvia, nuvi, còctel i 'eveningwear' exposats als Pavellons 1 i 2 del recinte de Montjuïc. Registra, un any més, 'sold out' amb més de 400 marques que han confirmat la seva presència en la que serà l’edició més gran de la fira comercial del saló.

Notícies relacionades

Aquests resultats reafirmen la trajectòria ascendent del 'trade fair' de VBBFW que, després de 5 anys de creixement sostingut, torna a incrementar en un 10% el nombre de marques participants. Les firmes internacionals suposen el 74% del total, ratificant-se com a referent mundial i centre de negoci internacional de la seva especialitat.

Entre els compradors estratègics contactats directament per l’organització del saló que han confirmat la seva presència figuren algunes de les millors botigues de 64 països, sobretot d’Europa, els Estats Units, la Xina i el Japó. Gràcies a la presència d’aquests actors nacionals  i internacionals, VBBFW, amb la seva passarel·la i la seva exposició comercial, tornarà a centrar l’atenció de professionals i públic de la moda ‘bridal’ a nivell global durant els sis dies de la seva celebració.

Marchesa és l’estrella de la nit

<span style="font-size: 1.6rem;">F</span><span style="font-size: 1.6rem;">undada el 2004 per les dissenyadores Georgina Chapman i Keren Craig, la marca Marchesa és una de les <strong>firmes més glamuroses de la moda internacional</strong> i una de les favorites de l’‘star-system’, fins al punt que en nombroses ocasions ha protagonitzat les catifes vermelles més importants del món.</span>