INNOVACIÓ
L'opinió dels usuaris arriba a la banca 'online' de la mà del BBVA
L'entitat ha afegit a la seva 'app' la possibilitat que el client valori el procés de contractació
Ha començat amb el préstec digital immediat i aviat s'estendrà a altres productes financers

Una de les grans aportacions del comerç ‘online’ ha sigut la possibilitat de consultar les opinions d’altres usuaris abans de comprar un producte. Aquest avantatge s’ha traslladat també al món bancari de la mà del BBVA, que a principis d’any va incorporar a la seva aplicació mòbil la possibilitat de valorar la contractació ‘online’ dels productes financers, començant pel préstec personal immediat. El resultat, segons explica l’entitat, és significatiu: els usuaris que abans consulten els comentaris d’altres són més proclius a acabar contractant el producte.
En concret, la conversió en contractacions finalitzades després de la consulta de les opinions voluntàries dels clients s’ha incrementat en 4,4 punts percentuals en els primers mesos del 2020 respecte a les no precedides per la visualització de les valoracions. «L’oferir als usuaris de l’‘app’ la possibilitat de comptar amb les opinions que voluntàriament altres clients han fet sobre la contractació digital dels productes o serveis és una de les apostes de la nostra entitat», expliquen des del BBVA.
Nota excel·lent
En el primer semestre de l’any, la valoració sobre el procés de contractació digital d’un préstec immediat s’ha situat en el 9,5 sobre 10, i acumulat un total de 10.830 opinions. A través d’aquest ‘feedback’ els clients poden puntuar com ha sigut aquesta experiència digital de l’1 al 5, així com afegir un comentari o valoració sobre el procés de contractació a través dels canals ‘online’ del BBVA. Aquesta informació està disponible per a tots els clients que poden accedir a un préstec personal immediat.
Gràcies a això, entre gener i abril del 2020, de les 30.600 visites a aquesta solució de ‘feedback’ per a la contractació del préstec personal immediat van suposar la confirmació d’un total de 1.900 contractacions. Els 2,6 milions de visites que va registrar aquest producte sense que els interessats tinguessin en compte les opinions d’altres clients van culminar en 43.700 contractacions. És a dir, el 6,1%, davant l’1,7%,
Pròximament, el BBVA incorporarà l’opció de valorar la contractació digital de productes com targetes –que es contracten directament per l’‘app’ i la web– o de funcionalitats com Valora Coches o Tus Otros Bancos. Unes millores que van molt lligades al fet que l’‘smartphone’ continua sent el dispositiu més utilitzat pels clients del BBVA a l’hora de gestionar les seves finances.
- Fenomen urbà La irrupció de les macrocuines alarma els veïnats de Barcelona
- Mesures del Procicat per la Covid-19 Catalunya obrirà els centres comercials de dilluns a divendres
- Una dona dona a llum en plena Gran Via de Barcelona
- Guia pràctica 12 consells per abans, durant i després de rebre la vacuna contra la Covid-19
- Així és la trobada entre un bussejador i un tauró balena a les Maldives | Vídeo
- El Parlament Europeu deixa Puigdemont a un pas de perdre la immunitat
- 40è aniversari del fracàs del cop d’Estat El Rei reivindica el paper del seu pare el 23-F i anima a protegir la democràcia
- NOVA LEGISLATURA El PSC presenta un pla per aïllar Vox al Parlament
- A Lliçà d’Amunt Bosch anuncia el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya i ultima 336 acomiadaments
- La pregunta d’‘Aquí, amb Josep Cuní’ i EL PERIÓDICO ¿Està a favor de convocar manifestacions el 8 de març?