INNOVACIÓ
L'opinió dels usuaris arriba a la banca 'online' de la mà del BBVA
L'entitat ha afegit a la seva 'app' la possibilitat que el client valori el procés de contractació
Ha començat amb el préstec digital immediat i aviat s'estendrà a altres productes financers

bbvaopiniones
Una de les grans aportacions del comerç ‘online’ ha sigut la possibilitat de consultar les opinions d’altres usuaris abans de comprar un producte. Aquest avantatge s’ha traslladat també al món bancari de la mà del BBVA, que a principis d’any va incorporar a la seva aplicació mòbil la possibilitat de valorar la contractació ‘online’ dels productes financers, començant pel préstec personal immediat. El resultat, segons explica l’entitat, és significatiu: els usuaris que abans consulten els comentaris d’altres són més proclius a acabar contractant el producte.
En concret, la conversió en contractacions finalitzades després de la consulta de les opinions voluntàries dels clients s’ha incrementat en 4,4 punts percentuals en els primers mesos del 2020 respecte a les no precedides per la visualització de les valoracions. «L’oferir als usuaris de l’‘app’ la possibilitat de comptar amb les opinions que voluntàriament altres clients han fet sobre la contractació digital dels productes o serveis és una de les apostes de la nostra entitat», expliquen des del BBVA.
Nota excel·lent
En el primer semestre de l’any, la valoració sobre el procés de contractació digital d’un préstec immediat s’ha situat en el 9,5 sobre 10, i acumulat un total de 10.830 opinions. A través d’aquest ‘feedback’ els clients poden puntuar com ha sigut aquesta experiència digital de l’1 al 5, així com afegir un comentari o valoració sobre el procés de contractació a través dels canals ‘online’ del BBVA. Aquesta informació està disponible per a tots els clients que poden accedir a un préstec personal immediat.
Notícies relacionadesGràcies a això, entre gener i abril del 2020, de les 30.600 visites a aquesta solució de ‘feedback’ per a la contractació del préstec personal immediat van suposar la confirmació d’un total de 1.900 contractacions. Els 2,6 milions de visites que va registrar aquest producte sense que els interessats tinguessin en compte les opinions d’altres clients van culminar en 43.700 contractacions. És a dir, el 6,1%, davant l’1,7%,
Pròximament, el BBVA incorporarà l’opció de valorar la contractació digital de productes com targetes –que es contracten directament per l’‘app’ i la web– o de funcionalitats com Valora Coches o Tus Otros Bancos. Unes millores que van molt lligades al fet que l’‘smartphone’ continua sent el dispositiu més utilitzat pels clients del BBVA a l’hora de gestionar les seves finances.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- Medi ambient L'estiu de 2025 és el segon més càlid de la història a Catalunya: rècords de calor i nits tropicals
- Tornada al col·le a Catalunya Gairebé 84.000 professors tornen aquest dilluns a les aules amb la mirada posada a millorar la comprensió lectora de l’alumnat
- Meteorologia Catalunya desactiva l’alerta per Inuncat: continuarà plovent però amb menys intensitat de l’esperat
- UN LEMA COM A AVÍS Flick marca la línia al Barça amb el seu missatge: «Els egos maten l’èxit»
- Segon procés judicial Saül Gordillo admet haver agredit sexualment una altra treballadora i accepta un any i mig de presó