09 jul 2020

Anar al contingut

JAVIER GARCÍA CASCAJERO, 'PROGRAM MANAGER' DE BANCA MÒBIL AL BBVA ESPAÑA

Patrocina:

«Ajudem els nostres clients en la seva estrena digital»

El BBVA acompanya els usuaris que utilitzen per primera vegada la banca web o mòbil

Els enviaments de diners i la consulta de la correspondència són les funcions més utilitzades

Víctor Fúser

«Ajudem els nostres clients en la seva estrena digital»

El 63% dels clients a Espanya del BBVA utilitza habitualment canals digitals per operar amb el banc. No obstant, alguns d’ells estan accedint per primera vegada a la banca ‘online’, a causa de les recomanacions derivades de la crisi sanitària.

-¿El BBVA ha pensat en aquells clients que no estan habituats a gestionar les seves finances ‘online’?

-Sí. Des de l’inici hem recomanat operar a través de l’‘app’ o la web, on es pot dur a terme la pràctica totalitat de l’operativa bancària. Per això, des dels primers dies de l’estat d’alarma, ja es va contactar activament amb aquells clients que no estan habituats a aquesta operatòria digital, per ajudar-los a fer els primers passos en la gestió ‘online’ de les seves finances.

-¿Com poden aprendre, els nous usuaris?

-Per a ells s’ha afegit un apartat destacat a l’‘app’ del BBVA, sota el nom ‘Treu-li partit a la teva app’. S’hi han inclòs quatre blocs de gestions molt habituals: ‘Envia diners a qui vulguis’, ‘Agilitza les teves gestions’, ‘Paga rebuts siguis on siguis’ i ‘Tot això i molt més’, on s’inclouen gestions variades però molt rellevants. En tan sols una setmana, 265.000 usuaris han realitzat les seves gestions a través d’aquest punt d’accés. A més, també tenim assistència a tota l’aplicació.

-¿Tenen detectades quines són les operacions més habituals?

-Els enviaments de diners i la consulta de la correspondència virtual. Quan trien enviament de diners, tenen diverses opcions: transferència, efectiu mòbil (qualsevol usuari pot enviar diners a una altra persona, que els podrà retirar amb una clau a qualsevol caixer) i Bizum, una eina per fer transaccions instantànies només coneixent el mòbil del destinatari o per pagar en comerços ‘online’.

També ha despertat interès l’accés a la correspondència virtual, en què el client té a la seva disposició tots els documents bancaris dels últims cinc anys.

-¿Quines altres opcions estan demanant els clients aquests dies?

-Aquest nou apartat de l’‘app’ també ofereix un accés directe a la gestió dels rebuts, una altra de les operatives que registren un ús més gran. Amb l’‘app’ del BBVA es pot gestionar el pagament de rebuts no domiciliats, portar al BBVA els rebuts i ingressos, i consultar tota la informació relativa als deutes i rebuts. També s’hi indiquen quines oficines estan obertes, els caixers més pròxims i com arribar-hi.

-En aquests dies s’aconsella l’ús de targeta en comptes d’efectiu per minimitzar el contacte físic. ¿El control de les targetes es pot portar també des de l’aplicació?

-En efecte. Una de les qüestions que valoren positivament els clients del BBVA és el fet de poder tenir les seves targetes sota el seu control. L’apartat ‘Treu-li partit a la teva app’ també ofereix un accés directe per agilitar qüestions bàsiques com ara modificar el límit de les targetes, poder apagar-les i encendre-les, o consultar-ne el PIN. A més, l’aplicació mòbil ofereix als clients un accés directe al servei d’agregació, amb el que es poden connectar els comptes que el client tingui en altres bancs per, d’un sol cop d’ull, consultar la informació de l’estat dels productes contractats.

Temes: BBVA