A Carolina del Sud
Vídeo | Un home amenaça de suïcidar-se i la policia respon amb 50 trets
El jove nord-americà ha denunciat els agents implicats en el tiroteig, que va tenir lloc fa dos anys
Gran ensurt: es troba un os en un contenidor d’escombraries d’una escola | Vídeo
Vídeo | L’anguniós moment en què un centenar de nenes salten des de la teulada de la seva escola en flames

Trevor Mullinax, un jove nord-americà, ha denunciat que va rebre 50 trets per part de la policia de Carolina del Sud mentre patia una crisi de salut mental. L’incident, registrat en vídeo, va tenir lloc el 7 de maig del 2021, quan Tammy Beason, mare de Trevor, va contactar amb els serveis d’emergència per alertar que el seu fill s’havia tancat amb un ganivet dins del cotxe i presentava «intencions potencialment suïcides».
Els agents del comtat de York van acudir al lloc i immediatament van començar a disparar al vehicle, i van encertar en nou ocasions (tres d’aquestes al cap) a Mullinax, que va aconseguir sobreviure després de ser traslladat a l’hospital. Ara, dos anys més tard, el noi i la seva mare han demandat els policies implicats en el tiroteig per negligència greu.
«Els agents van ser summament negligents, deliberats, desenfrenats, descurats i imprudents en l’ús de la força letal cap al demandant Mullinax i la demandant Beason, cosa que va causar danys físics imentals irreparables i permanents», apareix en la denúncia presentada el divendres 5 de maig, a la qual va tenir accés la CNN.
Versió dels agents
Notícies relacionadesDes de l’oficina de policies, defensen que a l’arribar al lloc dels fets Mullinax els va apuntar amb una escopeta des de dins de la camioneta. Si bé és cert que el noia té una arma registrada al seu nom, els advocats dels demandants neguen totalment aquesta versió dels agents: «Ell [Trevor Mullinax] estava en possessió legal d’una escopeta de caça dins del camió, però en cap moment abans, durant o després que els agents comencessin a disparar Trevor es va aixecar, va assenyalar o es va moure amb l’arma perquè els agents actuessin d’aquesta manera».
Pel que sembla, la crisi que va patir Mullinax va ser ocasionada per una ordre d’arrest per robatori, a causa d’un incident que va tenir lloc la nit anterior. «Gairebé 50 trets contra algú que necessitava ajuda, un ciutadà que necessitava ajuda», ha dit Justin Bamberg, advocat de l’afectat.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»