Novetat alimentària
Els nous insectes autoritzats per al consum humà que ha aprovat Europa
L’OCU adverteix que pot generar al·lèrgies a les persones intolerants al marisc
L’Agència Europea de Seguretat Alimentària (EFSA) va començar a autoritzar el 2018 certs insectes com una bona font de proteïna. Des d’aleshores, hi ha un total de quatre tipus d’insectes aptes per a la venda i el consum humà.
La larva d’escarabat dels fems ha sigut la novetat que s’ha incorporat a la llista. Aquest insecte es pot consumir sencer i en forma de pols o farina. Malgrat la seva aprovació, l’OCU ha advertit que aquest producte pot generar reaccions al·lèrgiques als individus intolerants als crustacis.
Actualment es consumeixen més de 1.900 espècies arreu del món i formen part de la dieta d’aproximadament 2.000 milions de persones. El consum d’aquest tipus de proteïna s’accentua sobretot a Àsia, segons afirma l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura (FAO).
A Europa s’està desenvolupant cada vegada més una indústria dedicada a la producció d’aquest tipus de proteïna, perquè la seva elaboració comporta un cost molt baix i les tècniques que s’utilitzen són menys contaminants.
Insectes per al consum
Notícies relacionadesA la llista, a més de les larves d’escarabat dels fems, també s’inclou la venda i consum del cuc de farina, la llagosta migratòria i el grill domèstic en forma congelada, dessecada o en pols.
L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentaria i Nutrició afirma que no necessàriament s’ha de produir algun risc per a la salut sempre que es compleixin correctament les mesures d’higiene i producció: «L’aplicació de bones pràctiques agrícoles i d’higiene pels productors d’insectes és clau per evitar i mitigar la possible aparició dels perills descrits».
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- Nous hàbits de criança La falta de límits a casa tensiona la gestió de l’aula a infantil
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Escrit fiscal La fiscalia demana la nul·litat de la condemna del Suprem a García Ortiz per vulnerar el seu dret a la defensa
