Economia circular
Zara amplia el seu negoci i vendrà roba de segona mà
Zara pren una mesura a les botigues que sorprèn els seus clients
Inditex llança Zara Pre Owned, una plataforma ‘online’ per revendre peces, i posa un marxa un servei d’arranjaments de productes

Zara evoluciona cap a un nou concepte de botigues i de negoci. No només vol inculcar nous hàbits de consum entre els seus clients i ha posat en pràctica aquesta mesura a les ‘flagship’ de Barcelona. Ara, el gegant tèxtil fa un pas més en la seva estratègia d’economia circular. En aquest sentit, ja té una àmplia gamma d’articles més sostenibles sota l’etiqueta ‘Join Life’. És a dir, són productes que es fabriquen amb menys aigua, energia i emissions o amb materials reciclats. El següent objectiu d’Inditex és vendre roba de segona mà i ja té data i país per començar a fer-ho.
El vaixell insígnia d’Amancio Ortega llança el 3 de novembre la plataforma digital Zara Pre Owned amb l’objectiu de donar una segona vida a la roba que ja s’ha utilitzat. És més, arreglaran les peces que els usuaris donin abans de revendre-les.
Arranjaments de la roba ja utilitzada
«Aquesta nova plataforma és una acció més que s’emmarca en l’enfocament de sostenibilitat d’Inditex i la seva aposta per avançar cap a un model d’economia circular, que avarca totes les fases de la seva activitat, des del disseny del producte fins a la gestió de les botigues, així com fabricació, logística i oficines de l’empresa», indica l’empresa a la revista ‘Elle’.
Notícies relacionadesA més, Zara posarà en marxa un servei de reparació i arranjaments de peces utilitzades. Els clients podran sol·licitar arranjaments de qualsevol peça utilitzada de Zara de qualsevol temporada, que van des de la substitució de botons i cremalleres fins a la reparació de costures. En aquest espai, podran realitzar el procés íntegrament ‘online’ o a la botiga que triïn. Només hi ha un què: Inditex no ha escollit el seu país natal, Espanya, per llançar aquestes iniciatives, sinó el Regne Unit.
El Vinted de Zara o donar roba
La cosa no acaba aquí. La revista ‘Elle’ també ha informat que Zara permetrà als usuaris vendre la roba utilitzada a través de la plataforma. Serà com Vinted o Micolet, però exclusiu de la marca d’Inditex. Qui no vulgui guanyar diners, sinó aportar el seu gra de sorra, tindrà l’opció de donar el que guanyi a la Creu Roja, que anirà a recollir la roba a la casa de l’usuari per després donar-la.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Negociació en marxa El Govern admet el xoc amb Hisenda pel finançament i defensa que Catalunya ha de recaptar el 100% de l’IRPF