Després de l’èxit de La Velada del Año II

El nou ‘reality’ d’Ibai Llanos podria estar escalfant motors

L’‘streamer’ prepara amb el presentador Ramón García un esdeveniment mític amb format renovat

El nou ‘reality’ d’Ibai Llanos podria estar escalfant motors
3
Es llegeix en minuts
El Periódico

Si hi ha algú capaç tornar a portar un format com el del famós programa de televisió ‘Grand Prix del verano’, aquest és Ibai Llanos. L’‘streamer’ basc ja ha organitzat un mundial de globus i una vetllada de boxa, entre molts d’altres, i ara té els ulls posats en el seu pròxim objectiu: recuperar el mític ‘Grand Prix’ amb el seu presentador per excel·lència, Ramón García.

Es pot recordar que aquest concurs es va emetre a La 1 des de 1995 fins al 2005 i consistia a enfrontar dues localitats espanyoles per mitjà de dos equips, els integrants dels quals havien de superar proves físiques de tota mena. Ara la incògnita se centra a saber quan s’estrenarà aquest ‘remake’ del programa, tot i que l’‘streamer’ ja ha avançat que caldrà esperar fins al 2023.

Adaptacions del format

L’origen de la idea d’aquest retorn televisiu, ara adaptat a Twitch, es remunta al novembre, abans de les campanades que Ibai Llanos i Ramón García van presentar junts al canal de l’‘streamer’. En un directe, després de diversos temptatius, tots dos es van comprometre a intentar tirar endavant la proposta i presentar-la ambAnder, amic i company de professió d’Ibai des que els dos comentaven ‘online’ les partides de League of Legends de la Lliga de Videojocs Professional (LVP).

Mesos més tard, García va revelar en una entrevista per a ‘El Faro’ de la cadena SER que el format estaria adaptat per modernitzar-lo. Per aquesta raó, proves com ‘la vaquilla’ quedaran excloses d’aquesta nova edició, ja que ho prohibeix la llei de protecció d’animals.

Falta d’inversió

Malgrat que la «resurrecció» del Grand Prix es preveia per a aquest estiu, la falta d’inversió ha sigut el motiu principal que ha portat els organitzadors a retardar la seva estrena fins a l’any que ve, com va assenyalar el diari El Confidencial. Els alts costos han sigut un obstacle constant entre Ibai i la realització d’aquest «somno»que fa anys que anuncia a través de les seves xarxes socials.

Per ara, Ibai i Ramón García compten amb el patrocini d’Europroducciones, productora del programa original, i Kosmos, empresa representada pel futbolista Gerard Piqué i per Ibai. A més, els espònsors de l’‘streamer’ podrien ajudar a finançar un esdeveniment que requereix unes instal·lacions de cost molt elevat.

La fórmula d’èxit

Notícies relacionades

Fins ara s’ha comprovat que Ibai converteix en or tot el que toca. Primer amb la ‘Balloon World Cup’ que entre ell i Piqué van decidir portar endavant en un innovador format extret d’internet i que els va reportar repercussió mundial amb pics de fins a 600.000 espectadors. A més, multitud de formats televisius adaptats a la plataforma de ‘streaming’, com First Dates i Masterchef, també han rebut un notable seguiment.

No obstant, el rècord que ha assentat Ibai com una de les figures públiques més importants del moment va ser amb La Velada del Año II, la transmissió de la qual va superar de llarg la millor marca anterior, en mans de TheGrefg, arribant a la sorprenent xifra de 3,3 milions d’espectadors. En la segona edició, el Pavelló Olímpic de Badalona va acollir cinc enfrontaments de boxa entre ‘streamers’ i personatges famosos, com el cantant David Bustamante. Des d’aleshores, Llanos també ha anunciat que està preparant un torneig ‘3x3’ de bàsquet.