ICONA DE LA GENERACIÓ T

Charli D'Amelio: 10 secrets que explica en el seu llibre la que mana a TikTok

La famosa ballarina estrena aventura editorial després de depassar l'estratosfèrica xifra de 100 milions de fans a la plataforma de vídeos curts

Charli D'Amelio: 10 secrets que explica en el seu llibre la que mana a TikTok
Es llegeix en minuts

A Charli D’Amelio aquest catastròfic 2020 no li ha despentinat ni un pèl del serrell. Si el comú dels mortals desitja que acabi aviat, per a la famosa ballarina adolescent de Connecticut aquest serà un any per emmarcar. Tot i que es va unir a TikTok el 2019, fa temps que ella és la que mana en aquesta plataforma, ja que és la persona amb més seguidors a tot el món, concretament, i des de diumenge passat, més de 100 milions. La ‘nova nòvia d’Amèrica’ –és guapa, dolça, atlètica i solidària, molt compromesa amb causes com l’ antibulling’, l’ecologia o el moviment Black Lives Matter– no ha parat d’aconseguir èxits aquests últims mesos.

No només el seu perfil de l’aplicació de vídeos curts que va vanir de la Xina ha crescut exponencialment –just fa un any tenia un milió de ‘followers’–, la deessa de la Generació T, la dels joves, també ha triomfat en altres àmbits: ha debutat en el cine (posant veu al personatge de Tinker a la pel·lícula animada ‘StarDog i TurboCat’), ha firmat col·laboracions amb marques (Hollister Jeans i Procter & Gamble), esmalts d’ungles i maquillatge (Morphe), ha sortit en un vídeo amb la seva adorada Jennifer Lopez, en un anunci de la Superbowl, i fins i tot el ‘Llibre Guinness dels Rècords’ li dedica un capítol. A més, segons ‘Forbes’, aquest any ha amassat una fortuna de quatre milions de dòlars amb tot això.

I si això no fos suficient per a una noia de 16 anys, el pròxim 3 de desembre surt a la venda el seu primer llibre, ‘Simplemente Charli’ (Montena), en el qual la ‘influencer’ explica els seus secrets. Tot i que és paper, es llegeix gairebé com es mira un vídeo. Tremendament visual i desenfadat, la seva gran carta són les fotos inèdites de Charli i la seva família, les seves reflexions personals i les seves confessions. Explica, per exemple, com li ha afectat la fama, qui són els seus veritables amics, com ha aconseguit superar els que l’odien... En fi, un bon grapat de perles de les quals destaquem aquestes:

INFÀNCIA

La primera vegada que va pujar a un escenari tenia 3 anys, i des dels 5 dedica 48 hores a la setmana al ball, la seva gran passió. A la seva nova mansió a Los Angeles disposa del seu propi estudi de ball, on assaja les seves coreografies de TikTok. Li ocupen tant temps que no va a l’institut, però rep classes per internet. No descarta anar a la universitat si la feina l’hi permet. Va portar ulleres gruixudes i bràquets i la seva gran afició des de petita són les disfresses, com el de la nena de ‘The Ring’, les pel·lícules de por, les sèries com ‘American Horror Story, i els gossos. A casa en tenen quatre: Rebel (llaurador), Cali (un golden terrier), Cody (cockapoo) i Belle (havana).

AMISTAT

«Per a mi, la nit perfecta amb els meus amics consisteix a sortir amb cotxe, prendre’ns uns gelats i escoltar música», explica la jove, orgullosa de conservar els amics que tenia abans d’estar en el punt de mira, i que aquests es portin de meravella i els deixin comentaris a les xarxes dels seus nous amics famosos, com, per exemple, James Charles, el major ‘influencer’ de bellesa del planeta amb els seus tutorials de maquillatge. Si va ser tota una experiència conèixer i ballar amb JLo, espera algun dia poder fer el mateix amb Lady Gaga, un altre dels seus grans referents. 

MODA

La ‘granota de feina’ de Charli són uns ‘leggings’ i una dessuadora, i de vegades uns texans de cintura alta combinats amb un ‘top crop’, l’uniforme habitual de les noies de la seva edat. Assegura que no es va interessar per la moda fins que Prada la va convidar a la Setmana de la Moda de Milà, el febrer passat. De tota manera, diu que no es compra gaire roba perquè ‘hereta’ la de la seva germana gran, Dixie. «Odio anar de compres, però a ella li agrada molt», confessa. Dos secrets: la tornen boja les bosses, sobretot si tenen detalls astrològics, i la moda dels 80.

CRÉIXER

Xoca que algú amb més de 100 milions de seguidors només a TikTok es defineixi com a «tímida». No obstant, a poc a poc, ha anat guanyant confiança en ella mateixa. «Mai he sigut una persona superoberta, però ara no em poso tan nerviosa quan conec gent nova», explica. De vegades està desinflada, i fins i tot, confessa, ha travessat per èpoques dures i ha hagut d’anar a teràpiaSi està enfadada, opta per callar, ballar i no pujar vídeos. Encara és aviat per saber on la portarà la fama mundial que ara ostenta. No ho pensa gaire, disfruta el moment: «No estic segura d’on vull ser d’aquí cinc anys. Em deixaré portar [...]. Crec que el millor és escoltar-se a un mateix i veure què et fa feliç». I, avança: «No em refereixo necessàriament a les xarxes socials».

XARXES SOCIALS

La noia que té «al·lèrgia a anar de càmping i a les activitats a l’aire lliure», es mou com un peix a l’aigua en la realitat paral·lela de les xarxes socials. A més de TikTok, domina Instagram (33,9 M) i Youtube (8,5 M), i confessa que Twitter és la que domina menys (4,9 M). Els seus trucs per triomfar, compte ‘ticktockers’: «Sigues espontània», «estigues a gust, no pengis coses només per guanyar seguidors», «guarda’t coses de la teva vida privada només per a tu», «posa’t roba amb la qual estiguis còmoda», «puja fotos que t’agradin tot i que no vagis molt ben arreglada», «comparteix fotos entre bambolines de la teva vida», «troba el teu filtre, el meu és un de VSCO que he personalitzat», «respecta la gent i sigues amable» i «sigues tu mateixa». 

APROFITAR EL TEMPS AL MÀXIM

¿Què fa Charli quan no està ballant? Li agrada prendre cafè o un gelat, i dutxar-se amb aigua molt calenta. També disfruta quan li pinten les ungles o es posa una mascareta, i li encanta jugar amb els seus gossos. El seu menjar favorit són els ‘nuggets’ i li entusiasma la pàgina ‘Explorar’ d’Instagram, on troba plats i postres gurmet per cuinar, tot i que confessa que no és gaire bona cuinera. «¡M’hi estic posant!», assegura. 

FAMÍLIA

Els seus pares, Marc Heidi, tenen els seus propis comptes a les xarxes socials on pugen vídeos de fa temps de la família D’Amelio. Entre els dos, sumen gairebé quatre milions de seguidors, i també ajuden a promocionar la carrera pop de la seva altra filla famosa, Dixie (21,4 milions a Instagram). La ballarina agraeix el recolzament dels seus pares i que sempre l’hagin deixat expressar-se i vestir-se a la seva manera. La seva germana i ella són «pols oposats», però encaixen a la perfecció: «La Dixie és més esportista i jo soc més femenina –explica–. Tenim un sentit de l’humor molt diferent, jo soc sarcàstica i molt seca, i el seu humor és molt de l’estil ‘mil·lennista’». El clan va anunciar aquest estiu que estaven en converses amb la productora d’‘American Idol’ per gravar el seu propi ‘reality’. O sigui, el que ja exploten a Instagram.

RELACIONS

«Vaig amb compte a l’hora d’obrir-li el meu cor a algú, però mai construiré murs al seu voltant», reflexiona Charli, que deixa caure perles com aquesta sobre alguna primera ensopegada en l’amor: «Tenir una relació i que sigui pública a les xarxes socials pot ser difícil, perquè si s’acaba la gent creu que té dret a conèixer-ne fins al més mínim detall. Però tothom es mereix una mica de temps i espai per processar en intimitat els alts i baixos que hi ha en una relació». El seu llibre no dona més detalls ni esmenta Chase Hudson, el californià de 18 anys amb qui va sortir breument fins que van trencar l’abril passat. A TikTok se’l coneix com a Lilhuddy, i és famós per les seves sincronitzacions labials amb cançons de Justin Bieber i Pitbull.

EN EL PUNT DE MIRA

Just abans d’arribar als 100 milions de seguidors a TikTok va comprovar com pot ser de cruel a fama i estar sempre sota l’escrutini públic. En un vídeo publicat recentment en el seu canal de Youtube, el xef Aaron May va cuinar per als d’Amelio una paella amb pollastre i cargolsLes cares de fàstic de Charli van rebre un càstig immediat per part del seu club de fans, i en dues hores se li van escapar un milió de seguidors. L’autenticitat és, sens dubte, una de les claus del seu èxit, però també ha sigut el motiu del seu primer flasca a les xarxes. I és que l’amenaça més gran del conte de fades de Charli a les xarxes és la sobreexposició: La gent s’està cansant tant d’esperar que ensopegui que li exigeix cada vegada més i la critiquen si alguna vegada es queda curta. Tot i així, el seu compte segueix i continua pujant i pujant.

UTILITZAR LA FAMA PER FER EL BÉ

Diu l’estrella que als ‘haters’ no els regala «ni temps ni energia», i que el que més li agrada de tot el que li ha passat aquest any i mig és que la gent li digui que ha tornat a ballar gràcies a ella. «Saber que el que faig ajuda altres persones fa que les coses dolentes semblin irrellevants». A més, juntament amb la seva germana, col·labora amb una campanya d’Unicef contra el ‘bullying’. «Et sents molt bé ajudant altres persones [...]. Crec fermament en el karma», remata.

Et pot interesar