DESFILADA A CIUDAD REAL
Israel denuncia la «repugnant» banalització de l'Holocaust en el carnaval de Campo de Criptana
L'Ambaixada hebrea a Espanya critica que es faci «burla dels sis milions de jueus assassinats pels nazis» i ha emplaçat els països europeus a «combatre activament l'antisemitisme»
L’ambaixada d’Israel a Espanya ha condemnat aquest dimarts «la vil i repugnant representació banalitzant l’Holocaust en el carnaval de Campo de Criptana» (Ciudad Real), amb un missatge a Twitter del seu portaveu, Yoav Katz.
El diplomàtic ha denunciat en aquesta xarxa social que es faci «burla dels sis milions de jueus assassinats pels nazis» i ha emplaçat els països europeus a «combatre activament l’antisemitisme». En la comparsa van desfilar persones disfressades de nazis i d’altres de jueus dels camps d’extermini ballant al so de música disco.
Petició d’una explicació
Fonts diplomàtiques israelianes consultades han assenyalat que l’ambaixada està en contacte amb l’Ajuntament de la localitat per mirar d’obtenir una explicació sobre el succeït.
La comparsa en qüestió és la de l’Associació Cultural El Chaparral de Las Mesas (Conca), que ha publicat a la seva pàgina de Facebook una fotografia de la carrossa que porten a la seva desfilada.
S’hi pot veure un cartell «en memòria dels sis milions d’homes, dones i nens jueus que van morir en l’Holocaust» i dels qui van patir «la persecució i l’extermini a raó de la seva raça, orientació sexual, religió, origen ètnic o idees polítiques». «Sempre estareu en el nostre record», afegeix.
Homenatge a les víctimes
Ja al gener, l’associació havia avançat en aquesta mateixa pàgina que la seva intenció amb el seu muntatge era homenatjar les víctimes de l’extermini i recordar «un dels fets més deshonrosos ocorreguts en la història de la humanitat».
«No recordar-ho no farà que no hagi passat. Vam presentar aquest tema com un mer fet històric, sense pretensió de fer cap tipus d’al·lusió política, o que pugui resultar ofensiu o feridor per a algú», afirmava llavors.
Des de l’Ajuntament de Campo de Criptana, l’acalde, Santiago Lázaro, va reconèixer que la temàtica ha sigut equivocada i va demanar disculpes als qui hagin pogut sentir-se ofesos, tot i que, com en altres casos similars, es pregunta fins on han d’arribar els límits de la llibertat d’expressió, segons el diari digital Elsemanaldelamancha.com.
En un comunicat oficial, el consistori va condemnar ‘a posteriori’ els fets i va assegurar no ser responsable del succeït, perquè asseguren que «l’Ajuntament no té capacitat prèvia de control o supervisió de la posada en escena de totes les comparses que participen en la desfilada».
Israel tem una tendència després d’un altre episodi a Bèlgica
La polèmica sobre aquesta comparsa arriba només uns dies després que en el carnaval de la ciutat belga d’Aalst desfilés un grup disfressat d’oficials nazis i les fonts consultades temen que comenci a Europa una tendència de burlar-se de l’Holocaust en els carnavals.
Notícies relacionadesEl succés de Bèlgica va motivar la protesta del director general del Ministeri d’Assumptes Exeriores israelià, Iuval Rotem, que va qualificar la representació de «menyspreable exhibició antisemita». «Un no pot més que preguntar-se si s’ha après la lliçó del terrible destí dels jueus belgues fa 75 anys», va escriure a Twitter
Segueix Extra a Facebook
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»