PER SER MASSA EXPLÍCIT
El postpart real que l'Acadèmia de Hollywood no vol que vegis
Els organitzadors dels Oscars van vetar un anunci on es veia una mama primerenca i adolorida al lavabo amb les calces de malla i les compreses especials
Per més que les famoses s’entossudeixin a aparèixer com a éssers de llum (l’últim cas, el de la divina Anna Kournikova), parir un fill és l’esforç físic i psicològic més gran que una dona farà en tota la seva vida. Després ve el postpart, que és un període complicat psicològicament i dolorós físicament, fins i tot per a les mares més felices del món. Aquest any, la marca nord-americana de productes per a la maternitat Frida Mom tenia pensat pagar la milionada que implica anunciar-se a la gala dels Oscars, els premis de cine més importants del món. L’espot reflectia la realitat dolorosa del postpart. Però va ser vetat. Massa explícit per a les senyores i els senyors acadèmics.
L’anunci mostrava una mare primerenca despentinada i cansada. Mentre escolta el trasbalsador plor del seu nadó, s’aixeca del llit com pot. Una vegada al lavabo, s’asseu a la tassa i es baixa les habituals i gegants calces postpart de malla, aquestes mateixes que no mostrarà mai una ‘celebrity’ acabada de parir i enamorada de la vida. La mama de l’espot es canvia la compresa (no es veu la vulva ni tampoc hi ha rastre de sang), gemega de dolor, orina amb dificultat i es renta amb aigua i un esprai. La vida real, vaja. Les misèries del postpart que poques vegades s’expliquen. «La recuperació del postpart no té per què ser així de dura», es llegeix mentre la música es torna alegre i apareixen a la pantalla alguns dels productes de Frida Mom.
Contra les normes
La cadena ABC –que retransmet la gala– va traslladar a Frida Mom la negativa a emetre l’anunci al·legant les normes de l’Acadèmia de Hollywood. L’organisme que porta les regnes del cine nord-americà prohibeix espots violents, polítics, sexuals, luxuriosos, religiosos o aquells en què es vegin armes o munició. Segons Frida Mom, també estan vetats els productes d’higiene femenina i els que tracten les hemorroides.
Els responsables de la cadena ABC van rebre l’anunci de Frida Mom només una setmana abans de la gala, celebrada diumenge passat, 9 de febrer, informa la CNN. Al veure’l, els executius de l’ABC els van sol·licitar que el canviessin una mica i l’editessin, però la marca de productes postpart «no va respondre mai, segons la versió de la tele que retransmet els Oscars.
La resposta de Frida Mom va ser atacar a les xarxes socials, on van publicar l’anunci i on van aconseguir una marea de recolzaments, amb milions de veus aplaudint la iniciativa de mostrar la cara real del postpart i malparlant de les divines i famoses deesses de la maternitat. En el vídeo, Frida Mon deixa clar que el seu anunci no inclou imatges violentes, ni luxurioses, ni religioses ni polítiques. «És només una mare primerenca amb el seu nadó. Vam ser rebutjats. I després ens preguntem per què les mares no se senten preparades», conclouen.
► Més informacions de Mares, pares i nens
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
